بمب آمریکایی قاتل کودکان یمنی

© AFP 2023 / Stringerبمب آمریکایی قاتل کودکان یمنی
بمب آمریکایی قاتل کودکان یمنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمبی که در حمله به اتوبوس کودکان یمنی استفاده شده است را دولت دونالد ترامپ به عربستان سعودی فروخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، بمبی که باعث کشته شدن ۴۰ کودک یمنی شد، بمبی ۲۲۷ کیلوگرمی از نوع MK 82 ساخت کارخانجات لاکهید مارتین آمریکا است.
این بمب بسیار شبیه بمبی است که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در سال ۲۰۱۶ در حمله به یک مراسم تدفین در یمن استفاده کرده است؛ در جریان آن حمله ۱۵۵ تن کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند. عربستان سعودی در آن زمان گفت که اطلاعات نادرست باعث این حمله هوایی شده است و مسئولیت آن‌ را بر عهده گرفت.

50 کشته در پی حمله ائتلاف به رهبری عربستان به اتوبوس یمنی - اسپوتنیک ایران
50 کشته در پی حمله ائتلاف به رهبری عربستان به اتوبوس یمنی

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفته است: می خواهم بگویم که ما در طراحی حملات به آن‌ها (ائتلاف به رهبری عربستان سعودی) کمک می کنیم اما اهداف عینی و جزئی را برای آنها تعیین نمی کنیم.
گزارش سی‌ان‌ان نشان می دهد که عربستان سعودی پیشتر در چندین نوبت از بمب های مشابه آمریکایی برای حمله به یمن استفاده کرده است.
واکنش یونیسف به حمله علیه اتوبوس حامل کودکان یمنی - اسپوتنیک ایران
واکنش یونیسف به حمله علیه اتوبوس حامل کودکان یمنی

سازمان ملل متعهد در سال ۲۰۱۶ در گزارشی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی را مسئول مرگ بخش بزرگی از غیرنظامیان یمنی دانست اما پس از اعتراض شدید عربستان سعودی نام عربستان را از فهرست عوامل کشتار کودکان یمنی موقتا خارج کرد.
گفتنی است،بحران انسانی در یمن شدیدترین بحران انسانی جهان در حال حاضر است. سه چهارم جمعیت ۲۲ میلیون نفری یمن در حال حاضر به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند و بسیاری از آنها از گرسنگی شدید رنج می برند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала