روسیه شریک اصلی تولید کنندگان موادغذایی در سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyروسیه شریک اصلی تولید کنندگان موادغذایی در سوریه
روسیه شریک اصلی تولید کنندگان موادغذایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد کشورهایی که تولییدکنندگان سوری محصولات خود را به آنها صادر می کنند، یک ونیم برابر بیشتر از شاخص های دوران پیش از جنگ شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقامات دمشق، هشتاد درصد صنایع غذایی در سوریه بازسازی شده است. به عنوان مثال می توان به احیای دوباره اقتصاد شهر "آدرا" اشاره کرد. پنج سال پیش، مافیا در این شهر حاک بودند و اما اکنون ده ها کارخانه و کارگاه های کوچک بازگشایی شده و برای صدها نفر ایجاد شغل کرده است. در این کارخانه ها محصولات بسیاری از گوشت های کنسرو شده گرفته تا شیرینی و تنقلات مختلف تولید می شود. تنها در یکروز چهار تن پودر قهوه تولید می شود. بسیاری از محصولات شرکت های سوری را می توان در فروشگاه های روسیه خریداری کرد.
مسئول بخش صنایع غذایی دمشق می گوید: روسیه به شریک اصلی ما تبدیل شده است و روابط بین دو کشور به بهترین دوران خود رسیده است. وی افزود: این همکاری دو طرفه و برای هر دو طرف سودمند است دو طرف سودمند است. ما از روسیه پنیر خریداری می کنیم و به روسیه محصولات سنتی خود مانند زیتون، روغن زیتون، میوه، آبمیوه و سبزیجات صادر می کنیم.
همچنین "چیپس" تولیدی در شهر "آدرا" از معروفیت بالایی برخوردار است که تولید آن حتی زمانی که جنگ در چند کیلومتری از این کارخانه در جریان بود، متوقف نشد. مواد اولیه چیپس در زمان جنگ از مصر خریداری می شد، اما در حال حاضر برای تولید این محصول از سیب زمینی های مزارع سوریه که ارتش تروریست ها را از آنها بیرون رانده، مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала