پایگاه هوایی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

© AP Photo / Mindaugas Kulbisنظامیان ناتو در لیتوانی
نظامیان ناتو در لیتوانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه هوایی ناتو در لیتوانی مستقر می شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به وزارت دفاع لیتوانی، اولین پایگاه هوایی مطابق با استانداردهای ناتو در بالتیک در شهر «کازلو رودا» لیتوانی مستقر خواهد شد.

این پایگاه در فاصله تقریبا 60 کیلومتری از مرزهای روسیه قرار خواهد داشت. در این پایگاه هواپیماها می توانند ضربات به اهداف زمینی را تمرین کنند.

ساخت پایگاه در سال 2017 آغاز شد و پاییز سال جاری کارها به پایان خواهد رسید.  واحد مهندسی  نیروی هوایی آمریکا — RED HORSEدر این پروژه شرکت دارد. سرمایه آن از طریق European Reassurance Initiative, ERI- ابتکار اطمینان اروپا- تأمین می شود.

ناتو در آوریل 2014  در زمنیه بحران اوکراین به همکاری خود با روسیه پایان داد. ناتو همچنان به متهم کردن مسکو به شفافیت کم عملیات روسیه از جمله رزمایش های نظامی ادامه می دهد. در منطقه بالتیک حضور زیاد واحدهای ائتلاف آتلانتیک شمالی محسوس است که گویا برای دفاع در مقابل خطر حمله از سوی روسیه آماده می شوند.

در چنین وضعیتی مسکو باید اقدامات جوابیه را به انجام برساند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام نمود که به عملیات تهاجمی وخطرناک برای کشور پاسخ مناسبی داده خواهد شد. مهمترین نکته در تأمین امنیت و ثبات در اروپا گسترش همکاری و احیای اعتماد و نه استقرار پایگاه ها و ساخت زیرساخت های جدید ناتو در مرزهای روسیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала