پرتاب کاوشگر ناسا به منظور مطالعه خورشید + ویدئو

© REUTERS / Steve Nesius پرتاب کاوشگر ناسا به منظور مطالعه خورشید + ویدئو
پرتاب کاوشگر ناسا به منظور مطالعه خورشید + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناسا خبر از ارسال کاوشگری با بزرگترین موشک تقویت کننده ساخت بشر برای مطالعه سطح خورشید داده است.

به گزارش اسپوتنیک،ناسا خبر از شروع کار موشک حمل کننده  Delta IV Heavy،در ایالت فلوریدا آمریکا با پرتاب کاوشگر Parker Solar Probe، به منظور بررسی سطح خورشید خبر داد.

این موشک باید یک دستگاه به ابعاد یک ماشین کوچک را در یک مدار بیضوی بالا قرار دهد. قرار دادن این دستگاه در مدار توسط بزرگترین تقویت کننده روی زمین یعنی موشک Delta IV Heavy (ساخت شرکت United Launch Alliance) با یک مرحله اضافی سوخت انجام می شود.به گزارش ULA،این مرحله اضافی سوخت جامد Star 48BV توسط شرکت Northrop Grumman Innovation Systems ارائه شده است.

Parker Solar Probe که به نام یوجین پارکر،نجوم-فیزیکدان نامگذاری شده است باید طی هفت سال آینده 24 دور در اطراف خورشید بگردد. سازندگان این کاوشگر انتظار دارند که کاوشگر قادر به نزدیک شدن تا فاصله 6.1 میلیون کیلومتر از سطح خورشید باشد.پیش از این هیچ کاوشگری تا این حد به سطح خورشید نزدیک نشده است.

کاوشگر Parker Solar Probe،مجهز به تعدادی از ابزارها از جمله یک دوربین، بعنوان یک دستگاه برای اندازه گیری میدان مغناطیسی و الکتریکی در اتمسفر خورشید و همچنین دو ابزار برای اندازه گیری و نظارت بر ذرات باد خورشیدی زیر یک سپر حرارتی عظیم است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала