ترکیه تسلیم نخواهد شد

© AFP 2023 / Adem Altan ترکیه تسلیم نخواهد شد
ترکیه تسلیم نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه خبر از پاسخ متناسب ترکیه به دولت آمریکا داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ТАСС،رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه در مورد تصمیم امریکا مبنی بر افزایش گمرک واردات فولاد و آلومینیوم، از پاسخ متناسب ترکیه خبر داد.

اردوغان گفت: آنچه که می خواستند از طریق توطئه و کودتا بدست بیاورند و موفق نشدند و حالا سعی می‌کنند با فشار اقتصادی بدست بیاورند و این کار جنگ اقتصادی نام دارد. ما بازی شما را فهمیده ایم و برای آن تدبیری خواهیم اندیشید، ما تسلیم نمی شویم. شما با دلار به ما فشار می‌آورید ولی ما راه های دیگری برای رسیدن به اهداف خود پیدا می کنیم.

وی افزود: ما به بازارها و ائتلاف های دیگر رجوع می نماییم و به این شکل به کسانی که به کل دنیا اعلام جنگ اقتصادی کردند پاسخ می دهیم، آنها مالیات فولاد و آلومینیوم را افزایش دادند. اما این در چارچوب سازمان تجارت جهانی امکان پذیر نیست.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه می بیند که آن ها (امریکا) زبان حق را نمی فهمند اما آنکارا میداند که به کدام زبان با آنها صحبت نماید. وی ادامه داد: ما باید با کسانیکه پارتنرهای استراتژیک خود را قربانی روابط با سازمانهای تروریستی میکند، وداع نماییم. امریکا سعی می کند 81 ملیون ترک را بخاطر کشیشی که با سازمان تروریستی در ارتباط بوده است، قربانی کند. ناراحت نشوید، اما به عنوان یک کشور حقوقی، کاری را انجام می دهیم که باید انجام شود.

گفتنی است روابط دو کشور به دلیل تصمیم ترامپ مبنی بر افزایش گمرک واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه که منجر به افت شدید لیر شد و همچنین دستگیری اندرو برانسون، کشیش آمریکایی توسط پلیس ترکیه در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. 


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала