بانک مرکزی ایران، به ایرلاین‌ها ارز دولتی نمی‌دهد

© REUTERS / Jan Sebaبانک مرکزی ایران، به ایرلاین‌ها ارز دولتی نمی‌دهد
بانک مرکزی ایران، به ایرلاین‌ها ارز دولتی نمی‌دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت‌های هواپیمایی در ایران، در مرز تعطیلی حرکت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی در مرز تعطیلی حرکت می‌کنند، گفت: "بانک مرکزی اعلام کرده دیگر نمی تواند ارز دولتی در اختیار ایرلاین ها قرار دهد".

مهرداد تقی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، با اشاره به موضوع تامین ارز شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: "بانک مرکزی اعلام کرده دیگر نمی تواند ارز دولتی در اختیار ایرلاین ها قرار دهد از این رو ایرلاین‌ها باید بتوانند امورات خود را بگذرانند یا شرکت را تعطیل کنند".  وی از سوی دیگر تصریح کرد ‌که شرکت‌های هواپیمایی در مرز تعطیلی حرکت می‌کنند.  

گفتنی است به علت افزایش نرخ ارز در طی ماه گذشته در ایران، برخی از سیاست های ارزی در ایران تغییر کرده است.

آب پاکی شرکت بوئینگ بر دستان ایران - اسپوتنیک ایران
آب پاکی شرکت بوئینگ بر دستان ایران

آقای تقی زاده همچنین از تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران و تاثیر آن بر خرید هواپیماهای خارجی گفت: "قراردادهای خرید هواپیما کنسل نشده و هچمنان باقی است، اما به دلیل تحریم‌ها مسکوت شده است. قطعا بعد از دوره خاص قراردادها دوباره علیاتی می‌شود".

گفتنی است، سال گذشته شرکت های هواپیمایی ایران قراردادی را برای خرید هواپیما با شرکت بوئینگ امضا کردند و همچنین ایالات متحده با اعلام توافق فروش 106 هواپیمای ایرباس به ایران این خبر را تایید کرد. اما در سال 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از افزایش تحریم ها علیه تهران حمایت کرد و برخی از شرکت های هواپیمایی خارجی از فروش هواپیما به ایران خودداری می کنند.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала