آماده باش ترکیه برای عملیات جدید در سوریه

© REUTERS / Murad Sezerآماده باش ترکیه برای عملیات جدید در سوریه
آماده باش ترکیه برای عملیات جدید در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اردوغان خبر از مرحله آخر آماده سازی عملیات نظامی جدید در سوریه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه رجب اردوغان اعلام نمود که ترکیه در مرحله آخر آماده سازی عملیات نظامی جدید در سوریه است.

وی گفت: "ما در مراحل نهایی آماده سازی عملیات "سپر فرات "و" شعبه زیتون " هستیم، مناطق جدید به عملیات ترکیه اضافه می شود. با کمک خدا در آینده نزدیک ما مناطق جدید را آزاد خواهیم کرد. ما تا کنون یک چهارم میلیون نفر را در سوریه آزاد نموده ایم".

ارتش ترکیه در اوت 2016 آغاز عملیات "سپر فرات" علیه شبه نظامیان گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) آغاز نمود. نخست وزیر ترکیه در پایان ماه مارس 2017 گفت که این عملیات با موفقیت انجام شد. عملیات سپر فرات از منطقه غربی رود فرات و بین مرز ترکیه-سوریه آغاز شده و شورشیان مورد حمایت ترکیه توانستند ابتدا با تصرف مناطق تحت کنترل داعش به جرابلس نفوذ و آنرا تصرف کنند

850 کیلومتر دیوار حائل مرزی بین ترکیه و سوریه - اسپوتنیک ایران
850 کیلومتر دیوار حائل مرزی بین ترکیه و سوریه

پیش از این، رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در حزب حاکم عدالت و توسعه در استانبول، هدف اصلی عملیات ترکیه در سوریه و عراق را فاش ساخت. به گفته رئیس جمهور ترکیه، آنها عملیات نظامی خود را تا نابودی شبه نظامیان "از کوبانی در شمال سوریه، از سنجار تا قندیل در عراق" ادامه خواهند داد. در این مناطق، گروه های کرد وجود دارند که ترکیه آنها را تروریست می خواند. به عقیده وی، ترکیه به عنوان قدرتمند ترین کشور در منطقه و در آینده ای نزدیک تبدیل به یکی از بازیکنان بزرگ در عرصه سیاسی جهان تبدیل خواهد شد، در حالی که تلاش برای ترسیم مرزها بین کشورها و این "تقسیم" از اراده ترکیه و مردم ترکیه خارج است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала