تهدید جدید مقتدی صدر

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniتهدید جدید مقتدی صدر
تهدید جدید مقتدی صدر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر شیعیان عراق ، در صورت برآورده نشدن خواسته هایش، به مخالفان می پیوندد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری السومریه، رهبر شیعیان عراق که در انتخابات پارلمانی پیروز شد، در صورت برآورده نشدن 40 خواتسه خود از تشکیل دولت منصرف و به مخالف می پیوندد.
مقتدی صدر در پایان ماه جولای فهرستی از ۴۰ پیش شرط برای انتخاب نخست وزیر بعدی عراق را منتشر کرد. برخی از این شروط عبارتند از: ۱- برخورداری از استقلال و عدم عضویت در پارلمان ۲- نداشتن تابعیت دوگانه ۳- مقبولیت در سطح ملی و مشهور به برخورداری از مواضع وطن دوستانه و می باشد. براساس این طرح ائتلاف حکومتی به دور از مسائل فرقه‌ای و قومیتی و حزبی باشد و بر استقلال عراق و ترجیح منافع کشور بر منافع فرقه‌ای باشد. امام صدر در تاریخ 9 آگوست اعلام نمود که در صورتی که این شروط برآورده نشود، وی از تشکیل دولت خودداری می کند و به پوزیسیون مخالفان می پیوندد.

مقتدی صدر برنده انتخابات پارلمانی عراق با حیدر العبادی دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
اولين ديدار مقتدی صدر با نخست وزير عراق پس از پيروزى در انتخابات

انتخابات پارلمانی عراق 12 مه برگزار شد و براساس نتایج ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر بالاترین کرسی‌ها را به خود اختصاص داد. سیستم مرکزی برای اولین بار از شمارش دستی آرا خودداری نمود که با مخالفت برخی از حزب های سیاسی رو به رو شد. در انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر بیشترین کرسی‌ها یعنی ۵۴ کرسی از مجموع ۳۲۸ کرسی را از آن خود کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала