پاسخ روسیه به تحریم های جدید آمریکا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ روسیه به تحریم های جدید آمریکا
پاسخ روسیه به تحریم های جدید آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زاخارووا: مسکو را مستقیما متهم به استفاده از ماده سمی در سالزبری می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امورخارجه روسیه به تفسیر تصمیم واشنگتن جهت وضع تحریم ها علیه مسکو در رابطه با باصطلاح پرونده اسکریپال پرداخت.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه متذکر شد که مسکو را بطور مستقیم متهم به استفاده از ماده سمی نظامی فلج کننده اعصاب در شهر سالزبری بریتانیا می کنند، هرچند لندن تا کنون هیچگونه ثبوت دخالت روسیه در مسمومیت جاسوس سرگی اسکریپال و یولیا دخترش ارائه نداده است.

وی در خصوص دلیل بروز«جنجال جدید در حول و حوش پرونده اسکریپال » توضیح داد و گفت:«آنها سعی می کنند با استفاده از حقایق نادرست و دروغ این موضوع سودآور برای خود را به عنوان ابزاری برای «شیطانی نشان دادن روسیه» بکار گیرند».

وی اطمینان داد که مسکو گام هایی در جهت دادن جواب مناسب به این نوع اقدامات غیردوستانه واشنگتن برخواهد داشت.

سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала