روسیه هواپیمای "جنگ ستارگان" می سازد

© AFP 2023 / Jack Guezروسیه هواپیمای "جنگ ستارگان" می سازد
روسیه هواپیمای جنگ ستارگان می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش روسیه هواپیمای "جنگ ستارگان" را دریافت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش روسیه تا سال 2019 یک مدل از هواپیمای ایل- 22M11  را خواهد ساخت که به دلیل فراوانی تجهیزات مدرن، خلبانان به آن؛ هواپیمای "جنگ ستارگان" لقب داده اند.
روسیه قصد دارد تا با ساخت پست فرماندهی چند منظوره؛ امکان کنترل سربازان و نیرو های نظامی را از زمین، هوا و فضا را فراهم سازد.
تمام هواپیما های ایل- 22M11  با سیستم اکترونیکی و مجتمع های کنترل خودکار زمین و هوا مجهز خواهد شد.

اولین مدل هواپیما ی ایل- 22M11  و با شماره بدنهRf-9441  نخستین پرواز خود را در سال 1982 انجام داد، این هواپیما هم اکنون مدرنیزه خواهد شد.
در مجموع پنج هواپیما مدرنیزه خواهد شد که کار مدرنیزاسیون آنها با بودجه  1.6 میلیارد روبلی "حدود" 26 میلیون دلار" تا سال 2021 تکمیل خواهد شد. 
پیش از این در ماه جولای سال جاری ، اعلام شده بود که مدرنیزاسیون هواپیمای ایل 22 پ.پ و مجهز ساختن آن با سیستم جدید "پروبوشک" با هدف کشف و سرکوب اطلاعات سیستم های ماهواره‌ای دشمن صورت خواهد گرفت.

اعلام تعداد پهپادهای ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران
اعلام تعداد پهپادهای ارتش روسیه

گفتنی است، جنگنده روسی «سو-35» از تمام جنگنده های غربی نسل چهارم برتر است از جمله از «اف-15» و جنگنده های اروپایی «یوروفایتر» و «رافالی». اما هنوز مشخص نشده است که این جنگنده قادر به شکست جنگنده های نسل پنجم «اف-22» و «اف-35» هست؟

برتری اصلی جنگنده « سو-35» با مانوردهی عالی آن در ارتباط است. موتورهای توربوجت «ای ال-41 اف1اس» امکان حمله جنگنده در زوایای بالا، مانورهای پیچیده و رد شدن از موشک های دشمن را فراهم می سازد.جنگنده قادر است سرعت خود را تا 2,25 ماخ برساند و سقف کاری آن 18 هزار متر و طول پرواز می تواند به 4500 کیلومتر برسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала