شانس جنگنده روسی در نبرد با جنگنده آمریکایی

© Sputnik / Anton Denisovسوخو- 35
سوخو- 35 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا «سو-35» می تواند در نبرد با «اف-15»پیروز شود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنل اینترست»، جنگنده روسی «سو-35» از تمام جنگنده های غربی نسل چهارم برتر است از جمله از «اف-15» و جنگنده های اروپایی «یوروفایتر» و «رافالی». اما هنوز مشخص نشده است که این جنگنده قادر به شکست جنگنده های نسل پنجم «اف-22» و «اف-35» هست؟

برتری اصلی جنگنده « سو-35» با مانوردهی عالی آن در ارتباط است. موتورهای توربوجت «ای ال-41 اف1اس» امکان حمله جنگنده در زوایای بالا، مانورهای پیچیده و رد شدن از موشک های دشمن را فراهم می سازد.

جنگنده قادر است سرعت خود را تا 2,25 ماخ برساند و سقف کاری آن 18 هزار متر و طول پرواز می تواند به 4500 کیلومتر برسد.

جنگنده «سو-35» مجهز به موشک های «کا-22ام» با برد بیش از 190 کیلومتر است.  برای مسافت کوتاه تر از موشک های «ار-74» با هدایت مادون قرمز استفاده می شود. خلبان می تواند آن را بطور مستقیم با کمک چشم نوری روی کلاه ایمنی هدایت کند.  افزون بر آن جنگنده «سو-35» مجهز به موشک های « ار-27» با برد متوسط و « ار-37» دوربرد است که از آن ها برای نابودی سیستم دفاعی و شناسایی رادار و هواپیماهای سوختگیری در شرایط جنگ راداری استفاده می شود.

مهمترین سلاح « سو-35» برای نبرد با جنگنده های نامرئی رادار«ایربیس-ای» و سیستم نوری —راداری «او ال اس-35» است. شعاع عمل آن 80 کیلومتر است.

اما به نوشته « نشنل اینترست»تمام این برتری ها بعید است در نبرد با هواپیماهای نامرئی نسل پنجم «اف-22 و « اف-35» که می توانند در فاصله 160 کیلومتری جنگنده روسی را شناسایی کنند و موشک ها را بسوی آن پرتاب کنند،در نبرد هوایی به موفقیت جنگنده روسی منجر شود.

اما «سو-35» می تواند بخوبی «اف-22» و «اف-35» را شکست بدهد اگر بتواند بشکلی فاصله خود را کم کند. با وجود این مقایسه ها، فقط در نبرد واقعی برتری جنگنده ها مشخص خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала