سفارت یمن: ایران عامل تهدید برای حرکت کشتی ها در باب المندب است

© REUTERS / Khaled Abdullahسفارت یمن: ایران عامل تهدید برای حرکت کشتی ها در باب المندب است
سفارت یمن: ایران عامل تهدید برای حرکت کشتی ها در باب المندب است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات یمن ایران را به حمایت از حوثی ها متهم می کنند که رفتار آنها در باب المندب، عامل تهدیدی برای ناوبری در این مسیر مهم دریایی است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت یمن در مسکو در بیانیه ای گفت: مقامات یمن بر بسیاری از بخش های این کشور کنترلی ندارند، اما توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده اند.

آنها ایران را به حمایت از حوثی ها متهم می کنند که رفتار آنها در باب المندب، عامل تهدیدی برای ناوبری در این مسیر مهم دریایی است.

در این بیانیه نوشته شده است: ما می خواهیم توجهات را به این واقعیت جلب کنیم که ایران به یمن تحهیزات تکنیکی برای کمک نظامی به گروه های مسلح در یمن انتقال می دهد و همچنین تهران از آنها حمایت سیاسی و اطلاعاتی نیز می کند. ایران از حوثی ها با ارسال مین های دریایی، قایقهای تندرو و همچنین تکنولوژی موشکی حمایت می کند که این خود تبدیل به یک عامل جدی در تهدید امنیت تنگه باب المندب شده است.

سفارت یمن در روسیه اظهار داشت که تلاش های مشترک جامعه بین المللی برای حفاظت از حمل و نقل امن در باب المندب و جلوگیری از نا امنی توسط حوثی ها ضروری است. در غیر این صورت، نه تنها منطقه، بلکه تمام جهان عواقب را احساس خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала