جزئیات سوء قصد به رئیس جمهور ونزوئلا + ویدئو

© REUTERS / Miraflores Palaceجزئیات سوء قصد به رئیس جمهور ونزوئلا
جزئیات سوء قصد به رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ونزوئلا روز یکشنبه اعلام کرد که یک پهپاد انفجاری در نزدیکی محل سخنرانی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پرواز کند که موفق به سرنگون کردن آن شدیم.

توطئه نافرجام قتل رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
توطئه نافرجام قتل رئیس جمهور ونزوئلا
به گزارش اسپوتنیک؛ همانطور که پیش از این جورج رودریگز وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا اعلام کرده بود؛ روز شنبه چندین جسم پرنده حامل مواد منفجره به سمت تریبون خیابان بولیوار که رئیس جمهور مادورو در هنگام رژه در آن حضور داشت فرستاده شده بودند. به گفته وی هر سه هواپیمای بدون سرنشین منفجر شده و در نتیجه انفجار هفت نگهبان زخمی شدند اما برای رئیس جمهور اتفاقی نیافتاده است. مادورو نیز حزب راست مخالف و همچنین رئیس جمهور کشور همسایه کلمبیا را به این حمله متهم کرد.
وزارت امور خارجه کلمبیا نیز با انتشاربیانیه ای هرگونه دخالت "بوگوتا" در این حادثه را رد کرد.

نستور رورول، وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد؛ دست‌کم شش تن به اتهام دست داشتن در سوء قصد اخیر به نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور بازداشت شده‌اند. به گفته وی، دو تن از افراد دستگیر شده پیش‌تر نیز به انجام حملات و شرکت در اعتراضات ضددولتی متهم شده بودند.
وزیر کشور ونزوئلا گفت: پهپاد انفجاری در اطراف محل سخنرانی رئیس جمهور ونزوئلا به پرواز درآمد که به لطف اقدامات سریع گارد ریاست جمهوری و نصب تجهیزات لازم، موفق به منهدم کردن آن شدیم.   

به گفته وی تنها دو پهپاد انفجاری از خیابان مجاور به پرواز درآمدند که هریک ازآنها حامل مواد منفجره C4 بودند. این پهپادهای انفجاری قادر به وارد کردن خسارت قابل ملاحظه ای تا شعاع 50 متری بودند.
پیش از این نیز "جولیو سزار" سیاستمدار ونزوئلایی با ویدئویی از هواپیماهای بدون سرنشین به اشتراک گذاشت که گفته می شود در حادثه سوء قصد به رئیس جمهور ونزوئلا در روز شنبه منفجر شدند. وی در توضیح آن نوشت: برای افرادی که می خواستند این پهپاد را ببینند.

در این ویدئو هواپیماهای بدون سرنشینی دیده می شوند که در آسمان منفجر می شوند و پس از آن دوربین سریع به سمت زمین حرکت می کند. در این ویدئو خودروها و مردم نیز دیده می شوند، اما این ویدئو از چه مکانی به ثبت رسیده مشخص نیست.

حمله هواپیما های بدون سرنشین" پهپاد" در زمانی روی داد که که نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، به مناسبت 81 مین سالگرد تشکیل گارد ملی در کاراکاس، پایتخت این کشور در حضور صدها تن از نیروهای نظامی در حال سخنرانی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала