تحریم آمریکا ضربه به تجارت جهانی

CC BY 2.0 / Ralf Schulze / Berlin_05_2009_ 054تحریم آمریکا ضربه به تجارت جهانی
تحریم آمریکا ضربه به تجارت جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت های آلمان ایران را ترک می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «واز»،شرکت های آلمانی بتدریج  بازار ایران را ترک می کنند.

فولکر ترایر کارشناس اتاق بازرگانی-صنعتی آلمان اعلام نمود که شرکت های آلمانی به دلیل احیای تحریم های آمریکایی علیه ایران، این کشور را ترک می کنند.

مطابق با اطلاعات اتاق بازرگانی- صنعتی آلمان، صادرات از آلمان به ایران طی ماه های ژانویه- مه  2018میلادی، 4 درصد کاهش یافت، در حالی که در سال 2017 افزایش 16 درصدی به ثبت رسیده بود. این گرایش منفی تا کنون حفظ شده است.

ترایر در ادامه افزود:«در سال های اخیر حدود 120 شرکت آلمانی حتی نمایندگی های خود را در ایران افتتاح کردند، اما حالا بسیاری از آنها ایران را ترک می کنند».

خروج تجارت آلمانی از ایران با تحریم هایی مرتبط است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه ازسرگیری آن ها را اعلام کرد. اولین بخش تحریم های آمریکایی 4 ماه اوت احیا شدند و دومین بخش آنها قرار است در ماه نوامبر اجرایی شوند.

در عین حال، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام نمود که آمریکا قصد دارد تحریم هایی سخت تر از آنچه تا قبل از امضای برجام در سال 2015 برقرار بودند، علیه ایران وضع کند.

ترایر کارشناس آلمانی در ادامه گفت:«حتی شرکت هایی که بطور مستقیم از تحریم های آمریکایی ضرر ندیدند، به عنوان مثال شرکت هایی که در رشته خدمات پزشکی  کار می کنند و یا در خاک آمریکا تجارت نمی کنند، هم اکنون نمی توانند بانکی را پیدا کنند که به تأمین مالی معاملات در ایران کمک کند».

به گفته وی، اگر در آینده نزدیک راه حلی برای این مسأله پیدا نشود، می توان در انتظار توقف کامل صادرات محصولات آلمانی به ایران و خروج نهایی شرکت های آلمانی از این کشور بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала