گزارش و تحلیل

آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران

© Fotolia / Borna_Mirآغاز تحریم های آمریکا علیه ایران
آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ششم اگوست 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته اس در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجراء گذاشته می شود.

نقشه کریدورهای ریلی بین المللی که از از خاک ایران عبور می کنند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تحریم ها تاثیری بر همکاری های ایران و روسیه ندارد
به گزارش اسپوتنیک، تحریم های آمریکا که از امروز ششم اگوست (15 مرداد ماه) مجدد از سرگرفته می شود، شامل تحریم های مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به معرض اجراء در می آید. علاوه براین واشنگتن قصدارد اقداماتی را در برابر کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که که تاثیر اقتصادی بازگشت تحریم ها در ایران بسیار قابل توجه نخواهد بود به این دلیل که ایرانی ها روش ها دور زدن تحریم ها را آموخته اند. در عین حال این وضعیت موجب کاهش محبوبیت حسن روحانی رئیس جمهور ایران که موافق گفتگو با غرب است، می شود.
براساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا که در تاریخ هشتم ماه می سال 2018 و بیست و هفتم ژوئن 2018 منتشر شد، تحریم‌های واشنگتن علیه ایران در دو دوره 90 و 180 روزه اعمال خواهد شد. در همین راستا، طبق زمان بندی وزارت خزانه داری آمریکا، اجرای تحریم های نود روزه از فردا آغاز خواهد شد.
دوره نود روزه در تاریخ ششم آگوست 2018 به پایان می‌رسد و بعد از این تاریخ، دولت آمریکا تحریم‌های مربوط به خرید یا اکتساب اسکناس‌های دلار آمریکا توسط حکومت ایران، تحریم‌های مربوط به تجارت ایران با طلا یا فلزات گرانبها، تحریم‌های مربوط به فروش، عرضه، تأمین یا نقل و انتقال گرافیت، فلزات خام و نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد و صادرات یا نرم‌افزار برای یکپارچه‌سازی فرآیندهای صنعتی به ایران، تحریم‌های مربوط به معاملات خرید یا فروش ریال ایران یا نگهداری حساب‌ها و وجوه عمده‌ای که در خارج از خاک ایران بر پایه ریال ایران نگهداری می‌شوند، تحریم‌های مربوط به خرید، پذیره‌نویسی یا تسهیل معاملات دیون حاکمیتی ایران و تحریم‌های بخش خودروسازی ایران اعمال می کند.
تحریم و ضربه اصلی آمریکا از تاریخ چهارم نوامبر سال 2018 آغاز می شود که مربوط به صنعت نفت ایران است. پیش از واشنگتن اعلام کرده بود که احتمال اعمال تحریم هایی علیه خریداران نفت ایران وجود دارد که در حال حاضر عمدتا کشورهای اتحادیه اروپا، هند، چین، چین، کره جنوبی و ژاپن هستند.
شکایت ایران از آمریکا به خاطر تحریم های جدید - اسپوتنیک ایران
شکایت ایران از آمریکا به خاطر تحریم های جدید
استفان منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز 12 ژوئیه گفت: واشنگتن در صورتی که روسیه، چین و اتحادیه اروپا به ایران برای رفع محدودیت ها کمک کنند، می تواند تحریم هایی را علیه این کشورها اعمال کند.
تا کنون ترکیه و چین در برابر تحریم های آمریکا ایستاده اند اما واکنشی رسمی از توکیو، سئول، دهلی نو گزارش نشده است. در عین حال برخی از رسانه ها از مذاکرات این کشورها با آمریکا خبر می دهند.
ایالات متحده نیز اعلام کرده است که مایل است نفت عربستان سعودی را جایگزین نفت ایران کند.
دونالد ترامپ در سی ام ژوئیه در توئیتر خود نوشت: من فقط با شاه سلمان صحبت کردم و از خواستم به دلیل نقض ایران و ونزوئلا، عربستان تولید نفت خود تا 2 میلیون بشکه برای جبران این تفاوت افزایش دهد و او نیز موافقت کرد.
با تهدیدهای آمریکا برای تحریم های جدید ایران، شرکت های بزرگی همانند بوئینگ آمریکا، جنرال الکنریک (General Electric)، شرکت دانمارکی مرسک بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی جهان، شرکت توتال فرانسه، شرکت Reliance Industries هند، شرکت زیمنس آلمان، شرکت ساراس ایتالیا، شرکت بیمه لویدز انگلیس، پالایشگاه کپسای اسپانیا، دی زد بانک آلمان دومین بانک بزرگ این کشور، شرکت پی.جی.ان.آی.جی لهستان و شرکت‌ ان. جی فرانسه از ایران خارج شدند.
به گفته دولت آمریکا بیش از 50 شرکت خارجی به دلیل تحریم های آمریکا از همکاری با ایران دست کشیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала