بحران برق بهانه ای برای شکاف بین ایران و عراق

© Sputnik / Stringerبحران برق بهانه ای برای شکاف بین ایران و عراق
بحران برق بهانه ای برای شکاف بین ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی التمیمی کارشناس حقوق بین الملل از عراق به اسپوتنیک شرح داد که « از طرف آمریکا از مدت ها پیش فشار به عراق وارد می شده تا از عراق روی برگردانده و شرکای دیگری در منطقه بیابد.»

وی شرح داد: « اعتراضات اخیر در کشور به ویژه تاثیر شدیدی بر سیاست بغداد دارد. همسایگان عربی آماده اند تا جای تهران را بگیرند: وقتی ایران ارسال برق به عراق را قطع کرد، کویت شبکه برقی ارائه نمود. عربستان سعودی هم از مدت ها پیش به انعقاد قرار داد مشغول است.»
امروز کشورهای عربی خلیج فارس با جدیت قصد دارند که ارسال کننده اصلی برق برای عراق باشند. محمد الانور ، رئیس جنبش سیاسی «همه ما عراقیم» به اسپوتنیک گفت که تظاهرات ها در جنوب عراق به اقدامات فوری برای بهبود زندگی، ارائه خدمات پایه و قبل از همه به طور مثال به برق بدون قطع شدن نیازمند است. بنابراین عراق از کویت، عربستان سعودی، امارات خواسته مه هر چه سریعتر این مسئله را حل کنند. مسئله اصلی این است که ایران نمی توان وظیفه خود را در قبال عراق حل کند.
محمود الانور می گوید: درجه هوای بالا بر شبکه های برق ایران فشار آورده است. این انرژی برای صادرات کافی نیست. ضمنا، تهران از بی نظمی های داخلی رنج می برد که قبل از همه ناشی از مشکلات اقتصادیست. دشواری ها از تحریم ها و وخیم شدن ارتباطات با آمریکا به وجود آمد.
با توجه به خبرهای رسیده، عربستان سعودی قصد ندارد جایگزین موقت باشد اما با جدیت و برای مدت طولانی به عراق می آید. با این هدف پادشاهی سعودی در آینده ای نزدیک ساخت و ساز ایستگاه برقی خورشیدی با قدرت۳ هزار مگاوات را آغاز خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала