سخنان جدید ظریف خطاب به مقامات آمریکا

© AP Photo / Brendan Smialowskiسخنان ظریف خطاب به مقامات آمریکا
سخنان ظریف خطاب به مقامات آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران در توئیتی در بامداد جمعه نام خلیج فارس و حضور نیروی دریایی آمریکا ۷۰۰۰ مایل دورتر از سرزمین‌های خودشان در نزدیکی آب‌های ایران را به مقام‌های آمریکایی یادآوری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، "محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه ایران بامداد جمعه در حساب کاربری‌اش در توئیتر تأکید کرد "خلیج فارس" 2000 سال بیش از کل تاریخ موجودیت آمریکا به همین نام خوانده شده است.
ظریف در توئیتر نوشت: "نیروی دریایی آمریکا ظاهراً در نزدیکی آب‌های ما راهش را گم کرده است. شاید به خاطر اینکه اسمش را نمی‌داند: خلیج فارس؛ همان اسمی که 2000 سال قدیم‌تر از زمانی که آمریکا به وجود آمده به آن خوانده شده است. شاید هم [نیروی دریایی آمریکا] نمی‌داند 7000 مایل آن‌طرف‌تر از وطن، در حیاط‌خلوت ما چه کار می‌کند. "

وزیر خارجه ایران توضیح بیشتری درباره این توئیت نداده، اما احتمالاً پیام او به سخنانی اشاره دارد که مقام‌های نظامی آمریکا درباره احتمال اقدام نیروی دریایی ایران برای برگزاری رزمایش در خلیج فارس مطرح کرده‌اند.
خبرگزاری "سی‌ان‌ان" چهارشنبه به نقل از مقام‌های پنتاگون مدعی شده بود نیروی دریایی ایران قصد برگزاری رزمایشی در خلیج فارس را دارد.
"ویلیام اربن"، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بخشی از این مصاحبه، از واژه خلیج عربی به جای «خلیج فارس» استفاده کرده بود. به نظر می‌رسد بخشی از توئیت ظریف درباره نام خلیج فارس کنایه به این فرمانده آمریکایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала