مواضع متناقض ترامپ علیه ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ از تنش لفظی استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الشرق الاوسط، كارشناس عبدالرحمن الراشد با اشاره به مواضع متناقض ترامپ علیه ایران نوشت: دونالد ترامپ نخست از زبان تهدید علیه ایران استفاده کرده و سپس ایرانی ها را دعوت به مذاکره کرد. به عقیده من، هفته گذشته ارتباطات غیر مستقیم زیادی بین مسئولان ایران و آمریکا صورت گرفت.

عبدالرحمن الراشد در الشرق الاوسط نوشت: این اولین بار نیست که رئیس جمهور آمریکا با اتخاذ مواضعی متناقض، محافل سیاسی را غافلگیر می کند و به فاصله یک هفته، نخست از زبان تهدید علیه ایران استفاده کرده و پس از آن ایرانیها را دعوت به مذاکره می کند. به عقیده من، هفته گذشته ارتباطات غیر مستقیم زیادی بین مسئولان ایران و آمریکا صورت گرفته است. ترامپ برای آغاز اجرای تحریمها زمانی تعیین کرد تا به ایرانیها فرصت لازم برای ارائه بهترین امتیازها را بدهد. چه بسا عمان که سابقه انتقال پیامها بین ایران و آمریکا را دارد، این بار نیز با سفر وزیر خارجه خود به ایالات متحده، قصد میانجی گری واضحی میان این دو کشور را داشته است».

ترامپ از روش تنش لفظی و سپس مذاکره استفاده می کند. نباید به سرعت پیروزی یا شکست یکی از طرفین ایران و آمریکا را اعلام شود، چرا که تسلیم شدن ایران یا عقب نشینی امریکا، یک بازی فوتبال نیست. اما یک مساله واضح وجود دارد و آن اینکه یکی از طرفها در این میان باید امتیازاتی بدهد.

احتمالا آمریکایی ها اطلاعات لازم در مورد نظر تهران پیرامون مذاکره را در اختیار داشته اند و دعوت ترامپ از روحانی برای مذاکره بدون پیش شرط، با استفاده از همین اطلاعات صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала