کشف قطعات کلاهک جنگی ارسالی به ایران در فرودگاه لندن

© Sputnik / Mihail Mokrushin /  مراجعه به بانک تصاویر کشف قطعات کلاهک جنگی ارسالی به ایران در فرودگاه لندن
کشف قطعات کلاهک جنگی ارسالی به ایران در فرودگاه لندن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه انگلیسی، جزئیات چند کلاهک جنگی متعلق به ایران و کشف آنها در فرودگاه لندن را منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Evening Standard، کارمندان خدمات مرزی فرودگاه "هیترو" در لندن در بازرسی های انجام شده از بارهای یک هواپیما، چند حلقه لاستیکی یافته اند که می تواند به عنوان قطعات کلاهک جنگی مورد استفاده قرار بگیرد.

مونیک رنچ، معاون دفتر مرزی بریتانیا در فرودگاه هیترو گفت: "ما چند حلقه لاستیکی O-ring را پیدا کردیم. حلقه های لاستیکی که می توانند به عنوان قطعه ای بین لوله ها نصب شوند تا از نشتی جلوگیری شود. آنها می توانند در صنعت نفت استفاده شوند، اما همچنین می توانند برای کلاهک های جنگی و غیره استفاده شوند. کارکنان ما مانع فرستادن آنها به ایران شدند".

به گفته وی، "به نظر می رسد، این کالا را می خواستند به پالایشگاه نفت" در ایران ارسال نمایند. اداره گمرک سلطنتی انگلستان بررسی پرونده را آغاز کرد.

در 14 ژوئیه 2015، برنامه مشترک برجام در وین به اجرا گذاشته شد. ایران متعهد شده است در سال بیش از 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا 3.67٪، برای اهداف صلح آمیز تولید نخواهد کرد. در این مورد، تحریم تسلیحاتی اعمال شده توسط شورای امنیت سازمان ملل، شامل ارسال فناوری موشک های بالستیک — به مدت هشت سال در ایران می باشد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала