قاتلی که نویسنده شد

© Photo / Pixabayقاتلی که نویسنده شد
قاتلی که نویسنده شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک قاتل چینی که با الهام از قتل هایی که مرتکب آن ها شده بود نویسنده موفقی شده بود،به اعدام محکوم شد.

به گزارش اسپوتنیک، در استان ژیژان چین، لیو موبیاو،نویسنده ی داستان های جنایی، به جرم قتل  برای الهام گرفتن برای آثار خود،به اعدام محکوم شد.

این نویسنده متهم به سرقت و قتل 4 نفر در 23 سال پیش است. علاوه بر مجازات اعدام، لیو و وان ماومین،همدست او، به محرومیت از حقوق سیاسی و مصادره اموال محکوم شدند.

علیرغم اعتراف به جرم متهمان و همکاری در تحقیقات، جرمی که مرتکب شده بودند،بسیار سنگین به حساب آمده است.

به گفته روزنامه Beijing Youth Daily، لیو و وان، اهل استان آنهوی و دوست دوران کودکی بودند.در سال 1995 آن ها با مشکل مالی مواجه شدند و تصمیم گرفتند دست به سرقت بزنند.هر چند که اولین سرقت آن ها با شکست مواجه شد اما این دو دوست،این ایده را رها نکرده و با اجاره یک اتاق در یک روستا به افکار یزهکارانه خود جامع عمل پوشاندند.آن ها تا شب در این هتل منتظر مانند و سپس به داخل اتاق یکی از مهمان های هتل رفته و با ضربات چکش به سر وی، او را از پای در آوردند.پس از قتل مسافر هتل،آنها از وی 20 یوآن به سرقت بردند.

از آنجا که پول سرقت شده کم بود، این دو نفر تصمیم گرفتند که صاحب هتل را بکشند. آنها او را برای تصفیه حساب به اتاق خود کشانده و از او تقاضای پول کردند.پس از دریافت پول،وان مقتول را تا سر حد مرگ میزند و سپس به اتاقی که صاحب هتل با خانواده خود در آن زندگی می کرد رفته و در آنجا نیز از همسر صاحب هتل تقاضای پول می کنند و پس از عدم دریافت پول اقدام به قتل همسر صاحب هتل و نوه 12 ساله آن ها با ضربات چکش می نمایند. قاتلان پس از جستجوی اتاق،بیش از 100 یوان پیدا کرده و از صحنه جرم متواری می شوند.

پیدا کردن مجرمان در سال 2017 تنها با کمک نمونه های DNA که در محل تراژدی بیش از 20 سال پیش جمع آوری شده بود، امکان پذیر بود.روش های جدید آزمایش نمونه های ژنتیکی به پلیس اجازه داد تا پرونده را از سر بگیرد.

پس از این جنایات بود که لیو موبیاو شروع به نوشتن داستان های جنایی کرد، عضو اتحادیه نویسندگان چینی شد و حتی جوایز متعددی دریافت کرد.با توجه به اعترافات لیو این اعمال مجرمانه او مانند الهامی برای نوشتن آثار او بوده است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала