نزدیک شدن حداکثر مریخ به زمین

© Flickr / Bluedharmaنزدیک شدن مریخ به زمین
نزدیک شدن مریخ به زمین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پدیده دیگر کیهانی در انتظار زمینیان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «اسکای و تلسکوپ»، پس از خسوف، پدیده دیگر کیهانی در انتظار زمینیان است.

سیاره مریخ 31 ماه ژوئیه تا فاصله 57,5  میلیون کیلومتری به زمین نزدیک خواهد شد. در نتیجه چهارمین سیاره منظومه شمسی درخشان ترین ستاره آسمان خواهد شد. سیاره سرخ را می توان پس از غروب خورشید با چشم غیر مسلح دید. مریخ بزرگ و درخشان دیده خواهد شد.

اگر از تلسکوپ استفاده شود، زمینیان می توانند مریخ را به اندازه قمر زمین ببینند. آخرین بار در سال 2003 مریخ تا این حد به زمین نزدیک شده بود. طی ماه اوت زمین و مریخ در نزدیکی یکدیگر قرار خواهند داشت و فقط در سپتامبر فاصله آنها افزایش خواهد یافت.  

کره مریخ - اسپوتنیک ایران
اثرات سیل یخی در مریخ+عکس

جمعه 27 ژوئیه طولانی ترین ماه گرفتگی قرن 21 از شامگاه آغاز شد و سحرگاه شنبه به پایان  رسید. کل این خسوف حدود 4 ساعت طول کشید.

تاریک تر بودن قرص ماه در حین خسوف نیم سایه ای، جزئی و کلی است. معمولا خسوف هایی که بعد از آتشفشان های بزرگ روی می دهند تاریک تر از حال عادی هستند و فعال بودن بعضی از آتشفشان های زمین ممکن است روی تاریکی ماه تاثیرگذار باشد.

 مریخ نیز در فاصله 6 درجه ای ماه دیده شد. درخشندگی مریخ  در آسمان پنج برابر بیشتر از حالت عادی خواهد بود. در این وضعیت مریخ در فاصله 71 میلیون کیلومتری قرار دارد.

خسوف اخیر طولانی ترین خسوف قرن بود و یکی از دلایل طولانی بودن این ماه گرفتگی این است که مدار ماه به دور زمین به شکل بیضی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала