درآمد فروش پیراهن تیم ملی چقدر بود؟

© Sputnik / Михаил Воскресенский /  مراجعه به بانک تصاویر درآمد فروش پیراهن تیم ملی
درآمد فروش پیراهن تیم ملی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون فوتبال برای جام جهانی 2018 قراردادی تجاری با آدیداس به امضا رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، با وجود گذشت بیش از یک ماه از پایان مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 فدراسیون فوتبال هنوز درباره درآمد حاصل از فروش پیراهن تیم ملی شفاف‌سازی نکرده است.

فدراسیون فوتبال برای جام جهانی 2018 قراردادی تجاری با آدیداس به امضا رساند. این شرکت اسپانسر فدراسیون نشد تا پولی پرداخت شود. قرارداد با آدیداس نه تنها ضرر مالی ندارد، بلکه سود هم خواهد داشت.

در اطلاعیه‌های رسمی فدراسیون مطرح شد که «از این ناحیه هر لباسی که آدیداس به فروش می‌رساند 15% بابت آن به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت می‌نماید که انتظار فدراسیون از این بند قرارداد 1.5 میلیون یورو درآمد پیش‌بینی می‌گردد».

طبق اطلاعاتی مشخص شده در قرارداد بین فدراسیون فوتبال و آدیداس، رقم درصد حق فروش پیراهن تیم ملی (رویالیتی) برای فدراسیون فوتبال، 10 درصد بوده نه 15 درصد.

اخیرا مسئولان شرکت آدیداس در سایت خود نام ایران را تحریم کردند.در همین زمینه گفته می‌شود آدیداس نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال و به صورت تلویحی اعلام کرده که نمی‌تواند به قراردادش با ایران ادامه دهد. اگر این همکاری به پایان برسد با توجه به تاکید بر استفاده از کالای داخلی باید دید فدراسیون همانند تیم‌های رده‌های پایه برای تیم بزرگسالان هم از پیراهن‌های تولید داخل استفاده خواهد کرد یا اینکه بار دیگر سراغ برند خارجی با قرارداد اسپانسری خواهد رفت. فدراسیون فوتبال در ابتدای سال 97 اعلام کرد که برای 17 رده پایه‌ای از تولیدات داخلی استفاده می‌کند اما به دلیل قرارداد با آدیداس نمی‌تواند پیراهن تیم بزرگسالان را تغییر دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала