روسیه آماده صادرات کشتی های مجهز به موشک "کروز"

© Photo / Ministry of Defence (United Kingdom)روسیه آماده صادرات کشتی های مجهز به موشک "کروز"
روسیه آماده صادرات کشتی های مجهز به موشک کروز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه کشتی های چند منظوره پروژه 22800 را که مجهز به موشک های کروز "کالیبر" است را برای صادرات پیشنهاد خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت؛ این کشتی ها بسیار موفق نشان داده و دارای گنجایش، جنگ افزارهای خوب که مهمترین آن "کالیبر" و همچنین دارای قیمت مناسبی می باشند. اندازه این کشتی ها متوسط و دارای سرعت بالایی هستند.
بوریسوف افزود: من معتقدم که این کشتی برای برخی از کشور ها، به ویژه منطقه اقیانوس آرام، ویتنام، چین، هند و سایر کشورها از پتانسیل بالایی برای صادرات برخوردار می باشد.
به گفته وی این کشتی ها اکنون برای تحویل به نیروی دریایی روسیه آماده است. از این کشتی در نیروهای دریایی بالتیک، ناوگان شمالی و همچنین دریای سیاه و خزر استفاده خواهد شد.
کشتی های راکتی — توپخانه‌ای چند منظوره پروژه 22800 از سوی دفتر طراحی مرکزی "آلماس" ساخته شده است.
این کشتی ها با مجموعه ای از سلاح های موشکی با دقت بالا و سیستم های توپخانه ای مدرن، سیستم های ضد جنگ و سلاح های پیشرفته رادیویی مجهز شده اند.
کشتی فوق دارای قابلیت های فوق العاده ای مانند قدرت مانور بالا است و بدنه فوقانی آن با استفاده از فناوری کاهش بازتابی ساخته شده است.
موشک کالیبرنیز توسط دفتر طراحی تجربی "نوآوران" طراحی شده و برد این موشک در حدود 2.5 هزار کیلومتر است. این موشک ها برای استفاده در در زیردریایی پروژه 885 "یاسین" و پروژه 636 و کشتی های پروژه 11356 در نظر گرفته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала