ماجرای پیچیده پرونده ثامن الحجج +ویدئو

© AP Photo / Vahid Salemiماجرای پیچیده پرونده ثامن الحجج +ویدئو
ماجرای پیچیده پرونده ثامن الحجج +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا مدیرعامل موسسه "ثامن الحجج" مردی روستایی با تحصیلات دیپلم بوده است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال های مجازی شبکه های اجتماعی، "ابوالفضل میرعلی" متولد روستای "کلاته میرعلی" در "سبزوار" بوده است که مدتی دامدار و قسمتی از زندگیش دهدار دهستان "کیزور سبزوار" بوده است. او سپس کارمند دادگستری "مشهد" دادگاه ویژه روحانیت می شود. گفته شده است که تحصیلات او دیپلم می باشد.
هیئت مدیره این موسسه همسر "میرعلی"، "ربابه ابراهیمی" دختر امام جمعه سابق "سبزوار" است که شغل او خانه دار بوده است.
نفر سوم "مهدی رمضانی" است که برادر او "احمد رمضانی" جزو سرمایه گذاران اولیه این موسسه مالی بوده است. "احمد" پس از انقلاب، مدتی بخشدار "سرخس" بوده و بعد وارد فعالیت های اقتصادی می شود.

A post shared by RES (@res_news) on Jul 28, 2018 at 1:23pm PDT

گفته شده است که این موسسه، ۴۸۰ شعبه در سراسر "ایران" داشته است و توانسته ۱۳ هزار میلیارد تومان از پول مردم را اختلاس کند. این رقم معادل با ساخت ۶۵۰۰ کلاس درس، ۳ پالایشگاه نفت، ۴ ماه یارانه کل کشور، ۹۰ بیمارستان، مجهز کردن ۱ میلیون خانه به برق خورشیدی و تجهیز ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه می باشد.
بسیاری از کاربران معتقدند که عده ای با حاشیه درست کردن برای دو چهره فرهنگی کشور، اذهان را از شناخت عاملین اصلی این دزدی منحرف کردند. برای عده زیادی از کاربران این سوال مطرح است که چرا یک فرد دیپلمه براحتی می تواند مجوز ایجاد یک موسسه مالی را بگیرد و راه اندازی کند. به گفته آنها چرا کسی بر روند فعالیت های این موسسه نظارت نمی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала