درخواست اردوغان از رهبران بریکس

© REUTERS / Siphiwe Sibekoدرخواست اردوغان ازرهبران بریکس
درخواست اردوغان ازرهبران بریکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه از رهبران بریکس خواست تا ترکیه نیز به این اتحادیه بپیوندد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Hurriyet Daily News،رییس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، در جلسه ای که در حاشیه اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی) بود، از رهبران این گروه خواست که اجازه دهند ترکیه به این اتحادیه بپیوندد.

اردوغان روز 27 ژوئیه به روزنامه نگاران گفت: من گفتم اگر شما ما را در اتحاد بپذیرید، نام این اتحاد بریکست خواهد بود. که اعضای این اتحادیه از این پیشنهاد به شدت استقبال کردند.

اردوغان همچنین گفت: ما با این پنج کشور (پنج کشور عضو بریکس) عضو جی 20 هستیم. من از آنها خواستم تا اقدامات لازم را برای پذیرش ما انجام دهند تا ما جایگاه را در بریکس پیدا کنیم.

گفتنی است،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیش از این اعلام کرده بود که شمار کشورهای عضو بریکس افزایش نخواهد یافت، وی همچنین اشاره کرد که رهبران کشورهای بریکس،افزایش شمار کشورهای اتحادیه در آینده را نهی نکرده اند.وی افزود که کشورهایی برای پیوستن به اتحادیه ابراز تمایل کرده اند، اما همۀ همکاران در این سازمان در مورد این موضوع محتاط هستند. به گفته رییس جمهور روسیه  این ساازمان یک سازمان باز است، اما سوال در مورد پیوستن اعضای جدید نیازمند کار بیشتری است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала