سخنان تهدید آمیز یکی از مقامات انصارالله

© REUTERS / Khaled Abdullahسخنان تهدید آمیز یکی از مقامات انصارالله
سخنان تهدید آمیز یکی از مقامات انصارالله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از اعضای رهبری جنبش انصارالله یمن در مصاحبه‌ای تاکید کرد که کشورهای حمله کننده به یمن باید محاسبات خود را بازبینی کنند و امارات خطر هدف قرار داده شدن دوبی را درک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، "محمد البخیتی" عضو مجلس سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه خبری المیادین ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد که عربستان نتوانست افکار عمومی را متقاعد کند که ما نفتکش (و نه ناوچه جنگی) آنها را هدف قرار دادیم.
وی افزود: امروز تعطیل کردن فرودگاه‌ها و بنادر کشورهای متجاوز در دسترس ماست و با توجه به جنایت سعودی‌ها علیه مردم یمن این حق را داریم که تمامی کشتی‌های آنها را هدف قرار دهیم اما هنوز به این مرحله نرسیده ایم.
البخیتی در ادامه مصاحبه با المیادین گفت: این عربستان بود که اول کشتی های تجاری، فرودگاه ها و بندرها را در جریان جنگ علیه یمن هدف قرار داد.
وی گفت: امنیت باب المندب به نفع همه است بنابراین کشورهای متجاوز باید حمله علیه یمن را متوقف کنند.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول عربستان و غرب قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هاکه صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала