احیای ناتوی عربی برای مقابله با ایران

© AFP 2023 / Mandel Nganاحیای ناتوی عربی برای مقابله با ایران
احیای ناتوی عربی برای مقابله با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا در حال احیای ناتوی عربی با حضور شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس و اردن و مصر برای مقابله با ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، خبرگزاری رویترز در گزارشی به اقدام بی سر و صدای دولت ترامپ برای ایجاد یک ناتوی عربی با حضور شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس به همراه اردن و مصر برای مقابله با ایران خبر داد.
بر اساس این خبر، کاخ سفید به دنبال همکاری عمیقتر میان این کشورها در زمینه دفاع موشکی، آموزش‌های نظامی، مقابله با تروریسم و دیگر موضوعات نظیر تقویت اقتصاد منطقه ای و روابط دیپماتیک است.
مقامات دولت ترامپ امیدوار هستند این طرح که با نام "اتحاد استراتژیک خاورمیانه" نامیده می‌شود در نشستی که قرار است در روزهای 12 و 13 اکتبر در واشنگتن برگزار شود مورد بررسی قرار گیرد.
کاخ سفید تایید کرد که در حال کار کردن بر مفهوم اتحاد با همکاران منطقه ای بوده و این موضوع از چندین ماه پیش در حال بررسی بوده است.
بر اساس گزارش رویترز، سنگینی این ائتلاف بر دوش دو کشور عربستان و امارات خواهد بود که همکاری تنگاتنگی با دولت ترامپ برای مقابله با ایران ایفا می‌کنند.
یک مقام ارشد ایرانی نیز به رویترز گفت: تحت دستاویر تضمین ثبات در خاورمیانه، آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ایش در حال تشدید تنش ها در منطقه هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала