چه کسانی ناجیان سوریه بوده اند؟

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiچه کسانی ناجیان سوریه بوده اند؟
چه کسانی ناجیان سوریه بوده اند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رزمنده ترین یگان های بسیج مردمی، گروه های طرفدار ایران و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سال 2015 اساس پیاده نظام نیروهایی را تشکیل دادند که تا به حال در جانب دولت سوریه می جنگند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در مقاله سپهبد آلکساندر دوورنیکوف، فرمانده سابق گروه نظامی روسیه در سوریه از سپتامبر 2015 تا ژوئیه 2016 گفته می شود که برای نشریه روسی "واینی ـ پرومیشلینی کوریر" نوشته شده است.
سپهبد آلکساندر دوورنیکوف خاطرنشان می سازد در تابستان سال 2015 نیروهای مسلح سوریه و افسران و فرماندهان آنها در وضع بدی قرار داشته و روحیه خود را ازدست داده بودند و در این شرایط نظامیان روسیه مجبور بودند بر همه نیروهای قادر به جنگیدن تکیه کنند.
به گفته زنرال روسی، آنها گروه های سرتیپ سهیل، شاهین های صحرا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ، گروه های رزمی حزب الله، فاطمیون، گروه های شیخ ترکی. ابراهیم، شیخ سلیمانو دیرتر، سپاه بسیجی شماره 5 بودند".
سپهبد آلکساندر دوورنیکوف تاکید کرد این گروه ها تحت مدیریت فرمانده گروه نیروهای مسلح روسیه قرار داشته و با هدف مشترکی فعالیت می کردند.
فرمانده نظامی روسی می گوید از همان آغاز برنامه ریزی عمومی توسط ستاد کل ارتش روسیه و برنامه ریزی جزئیات توسط فرماندهی گروه نیروهای مسلح روسیه در سوریه انجام می شد اما پس از آغاز اولین عملیات تصحیحات جدی طلب می شد. وی می افزاید:" در رابطه با ثمربخشی اندک کار ستاد کل ارتش سوریه، تمام کارها برای تدارک عملیات بر دوش افسران ما بود" و خاطرنشان می سازد مدیریت مستقیم گروه نیروهای مسلح روسیه در سوریه از مقر فرماندهی واقع در پایگاه حمیمیم صورت می گرفت.
سپهبد آلکساندر دوورنیکوف همچنین نقش نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروهای عملیات ویژه روسیه در عملیات جنگی در مرحله اول کارزار نظامی در سوریه را خاطرنشان می سازد.
عملیات ضد تروریستی روسیه در سوریه رسماً در سپتامبر 2015 آغاز شد و با وجود فرامین رهبری روسیه درباره کاهش نیروها ادامه دارد. طی این مدت 97 نفر از نظامیان روسیه در سوریه کشته شده و 18 دستگاه از تجهیزات نظامی منهدم گردیده است.

درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала