درختی در ایران که نفت تولید می کند + ویدئو

© Photo / Philip Lee Harveyدرختی در ایران که نفت تولید می کند + ویدئو
درختی در ایران که نفت تولید می کند + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گونه ای از درختان همیشه سبز در شهر نیکشهر استان سیستان و بلوچستان می روید که قابلیت تبدیل شدن به نفت را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان گونه جنگلی رشد و نمو دارد که در کشور بی‌نظیر و در دنیا موارد آن نادر است، یکی از خاصیت‌های آن داشتن قابلیت تولید نفت است.

این گونه گیاهی و جنگلی افوربیا تیروکالی  نام داشته و از خانواده افوربیاسه است که از نمونه درختان همیشه سبزی است، تا سال 94 هیچ فرد و ارگانی آن درخت و نام واقعی آن را نمی‌دانست و مردم محلی نیز به این درخت، درخت مداد می‌گفتند چون ساقه‌های آن مدادی شکل است.

این درخت به دلیل نیاز پایین آب علاوه بر ساخت حصار زنده می‌تواند به عنوان یک کود غنی و آفت‌کش مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد. اگرچه تماس بدن با شیره این درخت باعث سوزش شدید پوست شده و تماس آن با چشم ممکن است باعث کوری موقت شود اما از این درخت برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

نکته جالب در مورد این گیاه اینست که به گفته ملوین کالوین از شیمیدانان معروف آمریکایی، این گیاه به دلیل تولید هیدروکربن لاتکس قابلیت تبدیل به بنزین را دارد و او پیشنهاد بهره‌برداری از این گیاه را برای تولید نفت داده و تخمین زده که 10 تا 50 بشکه نفت در هر هکتار از این گیاه به دست آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала