هشدار 10 سناتور آمریکایی به فرانسه، بریتانیا و آلمان درباره تحریم‌های ایران

© AP Photo / Susan Walshهشدار 10 سناتور آمریکایی به فرانسه، بریتانیا درباره تحریم‌های ایران
هشدار 10 سناتور آمریکایی به فرانسه، بریتانیا  درباره تحریم‌های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنگره آمریکا به هرگونه تلاشی برای تضعیف تحریم‌ها علیه ایران، واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، ده سناتور جمهوری‌خواه مخالف توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی، در نامه‌ای به سفرای فرانسه، بریتانیا و آلمان در واشنگتن به مخالفت با تصمیم ترامپ در خصوص خروج از برجام پرداختند.
این سناتورها می گویند که کنگره آمریکا به هرگونه تلاشی برای دور زدن یا تضعیف تحریم‌هایی که قرار است آمریکا به دنبال خروج از توافق هسته‌ای علیه ایران اعمال کند، واکنش نشان خواهد داد.
افراد مارکو روبیو، تام کاتن و تد کروز از جمله سناتورهای آمریکایی مخالف ترامپ هستند.
گفتنی است. در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد. ترامپ هم اکنون به صورت یک طرفه آمریکا را به خروج از برجام مجبور کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала