دختر سوئدی یک تنه جلو اخراج یک پناهجوى افغانی ایستاد +‌ ویدئو

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر دختر سوئدی یک تنه جلو اخراج یک پناهجو افغانی ایستاد +‌ ویدئو
دختر سوئدی یک تنه جلو اخراج یک پناهجو افغانی ایستاد +‌ ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دختر "سوئدی" مانع پرواز هواپیمای حامل پناهجوی اخراجی "افغان" شد.

به گزارش اسپوتنیک، دختری به نام "الین ارسون" که ۲۱ سال سن دارد، دانشجویی سوئدی است که به تنهایی مانع اخراج یک پناهجوی "افغان" از "سوئد" شد. ماجرا از این قرار است که این دختر که در هواپیمایی که از "گوتنبرگ سوئد" عازم "ترکیه" بود، از نشستن بر روی صندلی‌اش تا خروج پناهجوی افغان از هواپیما، خودداری کرد. "ارسون" در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که دانشجوی رشته مددکاری دانشگاه‌ "گوتنبرگ" است و زمانیکه او و دیگر فعالان حقوق مهاجران متوجه شدند که دولت "سوئد" قصد اخراج یک پناهجوی "افغان" را دارد، بلیت پرواز به "ترکیه" را خریداری کرد تا مانع این اقدام شود. زمانیکه او وارد هواپیما شد، اعتراض خود به این اقدام را به صورت زنده با فیلمبرداری از خودش و تعریف ماجرا به زبان انگلیسی برای مخاطبانش در فیس‌بوک پخش کرد. بیش از نیم میلیون نفر این ویدئو را تا روز سه‌شنبه ۲۵ ژوئیه تماشا کردند. او در هواپیما به‌طوریکه سایر مسافران هم متوجه شوند اعلام کرد که در "افغانستان" جنگ است و درصورتیکه این فرد از "سوئد" اخراج شود در کشور خودش کشته می‌شود.

A post shared by RES (@res_news) on Jul 25, 2018 at 1:04pm PDT

"ارسون" از سوی مسافران هم حمایت شد و هم برخی با این حرکت او مخالفت کردند اما در ویدئو او سعی می‌کند آرامش خودش را حفظ کند. او در بخشی از این ویدئو می‌گوید که "نمی‌خواهم زندگی یک نفر به خاطر اینکه شما نمی‌خواهید پروازتان را از دست بدهید، از بین برود." در این ویدئوی ۱۴ دقیقه‌ای بارها تلاش شد که از فیلمبرداری ارسون جلوگیری شود.

A post shared by mbouba (@mbouba) on Jul 26, 2018 at 8:51am PDT

او می‌گوید که:هر کاری را که برای نجات زندگی یک فرد بتوانم بکنم، انجام می‌دهم. تا زمانیکه همه مسافران روی صندلی‌های خود ننشینند خلبان نمی‌تواند پرواز کند." او در ویدئوی خود تاکید می‌کند تمام کاری که می‌خواهد انجام دهد جلوگیری از اخراج این فرد است و بعد از آن تمام قوانین هواپیما را رعایت خواهد کرد.

A post shared by Bahija JARMOUNI (@biba_jarmouni) on Jul 26, 2018 at 6:11am PDT

ارسون اضافه می‌کند که این کار کاملا قانونی است و او هیچ جرمی مرتکب نشده است. سر انجام مسئولان فرودگاه از بکار بردن زور برای خارج کردن خانم ارسون خودداری کردند و زمانیکه پناهجوی افغان به همراه سه مامور امنیت پرواز از هواپیما خارج شدند برخی از مسافران این دانشجوی سوئدی را تشویق کردند.
بسیاری از کاربران از این دختر جوان حمایت کرده و از کار او استقبال کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала