خاموش کردن آتش با بمب + ویدئو

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر خاموش کردن آتش با بمب + ویدئو
خاموش کردن آتش با بمب + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقریباً دو هفته است که آتش سوزی ها در بخش مرکزی سوئد بیداد می کنند و این آتش سوزی ها در چنان جاهایی رخ می دهند که صعب العبور بوده و رساندن ماموران آتش نشانی به آنها دشوار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Local-Sweden، از جمله حریق در مرکز نگهداری از مهمات نظامی منفجر نشده ، جان مردم را در معرض خطر قرار داده است.
نیروی هوایی سوئد جنگنده بمب افکن های Gripen مسلح به بمب های هوشمند لیزری GBU-76 را برای مبارزه با آتش اعزام کرده است. خلبانان این هواپیما ها بمب ها را از ارتفاع 3000 متری پرتاب می کنند تا بطور دقیق به هدف اصابت کرده و انفجار آنها آتش در قطر 92 متری از محل اصابت را خاموش نماید.
این کار بر چه اساسی انجام می شود؟ نوسان شدید فشار هوا براثر انفجار این بمب ها مثل فوتی است که همچون فوت کردن شمع روشن باعث خاموش شدن آتش در درختان، بوته ها و دیگر گیاهان شعله ور می شود. مهندسان از فن مشابهی برای خاموش کردن آتش در برج های نفتی با مواد منفجره استفاده می کنند.
در بمب های هوشمند بسیار جدید GBU-76 که نیروی هوایی سوئد آنها را برای اطفای حریق به کار می برد، برای نشانه گیری دقیق هم از لیزر و هم از GPS استفاده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала