آمریکا در سازمان ملل جلوی تصویب پیشنهاد روسیه را گرفت

© AP Photo / Seth Wenigآمریکا در سازمان ملل جلوی تصویب پیشنهاد روسیه را گرفت
آمریکا در سازمان ملل جلوی تصویب پیشنهاد روسیه را گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل جلوی تصویب پیشنهاد روسیه برای حل و فصل درگیری در خاورمیانه را گرفت.

به گزارش اسپوتنیک ، نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد روسیه پیش نویس سندی را در شورای امنیت عرضه کرده بود که امکان می داد بدون جایگزین بودن اساس مورد قبول بین المللی برای حل مساله فلسطین و حل و فصل درگیری خاور میانه مورد تاکید قرار بگیرد اما اصلاحیه های پیشنهادی متقابل آمریکا در این زمینه ابتکار مسکو را عقیم کرد.
نمایندگی دائم روسیه توضیح داد که پیشنهاد روسیه در پاسخ به درخواست سنتی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در چارچوب قطعنامه حل و فصل صلح آمیز مسئله فلسطین مطرح شده بود.
نمایندگی دائم روسیه، پیش نویس نامه مربوطه رئیس شورای امنیت حاوی گام های برداشته شده در این شورای برای حل و فصل درگیری خاور میانه تهیه شده و این پیش نویس از حمایت اکثریت اعضای شورای امنیت از جمله کویت، بولیوی و چین برخوردار گردیده بود اما به خاطر موضع آمریکا که امید سازش درباره متن نامه را از بین برد، نمایندگان روسیه مجبور شدند کار تدوین سند مربوطه را متوقف سازند.
نمایندگی دائم روسیه معتقد است هرگونه تجدید نظر در اساس حقوقی بین المللی برای حل و فصل درگیری خاورمیانه خطر تیره شدن دورنمای حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل را به وجود آورده و دستیابی به صلح فراگیر و جامع در خاورمیانه را با دشواری روبرو خواهد کرد.
نمایندگی دائم روسیه در پایان گفت مسکو با این وجود به تلاش های خود برای نیل به صلح درازمدت و جامع در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала