ناو روسی دارای پرقدرت ترین تسلیحات

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر ناو روسی دارای پرقدرت ترین تسلیحات
ناو روسی دارای پرقدرت ترین تسلیحات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناوشکن طرح 23560 "لیدر" از پرقدرت ترین تسلیحات برخوردار شده و خواهد توانست بطور شایسته با دشمنان بالقوه مقابله کند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Military Watch ضمن بیان این مطلب می نویسد مشخصات ناوشکن "لیدر" بسیار برتر از مشخصات تقریباً همه رزمناو های موجود فعلی در جهان است.
در نظر است این ناوشکن روسی به سامانه های موشکی مشابه ناوشکن های چینی از نوع 055 اما مدرن تر مسلح شود. همچنین نوعی از سامانه موشکی دفاع هوایی اس 500 "پرومتی" برای دفاع در برابر موشک های دوربرد در آن نصب خواهد شد. علاوه بر این ممکن است "لیدر" به سامانه های موشکی دفاع هوایی "پانتسیرـ اس یک"، "پولیمنت ـ ردوت"، اس 350 "ویتیاز" مسلح شوند که برای نیروی دریایی تکمیل شده اند. به عقیده نویسنده مقاله این تسلیحات دارای اهمیت تعیین کننده ای برای مقابله با تهدیدات نظامی معاصر در جهان بوده و موفقیت نیروی هوایی را تامین خواهند کرد.
ناوشکن های روسی"لیدر" دارای حدود 200 سکوی عمودی پرتاب برای انواع گوناگون تسلیحات از جمله تسلیحات ناو شکن ، ضد زیردریایی و ضد هوایی خواهند بود و ممکن است در آینده همچنین به موشک های کروز کالیبر، موشک های هایپرسونیک دوربرد "تسیرکون" و همچنین نوعی از موشک های هوایی "کینژال" مسلح شوند که آنها را بسیار پیشرفته کرده و روسیه را دوباره از مقام یک قدرت دریایی بزرگ برخوردار می سازد.
قرار است تولید ناوشکن های روسی"لیدر" در روسیه پس از سال 2020 آغاز شود. طول آنها 200 متر، عرضشان 20 متر و وزن شان حدود 17.5 هزار تن خواهد بود. سرعت آنها تا 30 گره دریایی بوده و می تواند مدت 90 روز بطور مستقلانه در دریا باشند. این ناو ها مسلح به 60 موشک کروز ضد کشتی، 128 موشک ضد هوایی هدایت شونده و 16 موشک هدایت شونده ضد زیردریایی خواهند بود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала