حمله هدفمند مسکو و پکن به پاشنه آشیل آمریکا

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر حمله هدفمند مسکو و پکن به پاشنه آشیل آمریکا
حمله هدفمند مسکو و پکن به پاشنه آشیل آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو و پکن راهی برای متوقف ساختن رشد اقتصادی آمریکا پیدا کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Business Insider،بر طبق محاسبات این نشریه بانک مرکزی روسیه تنها در ماه آپریل و می،اوراق بهادار ایالات متحده در ذخایر طلا و ارز خود به ارزش 81 میلیارد دلار را به 15 میلیارد دلار کاهش داد.از سوی دیگر چین اقدام به فروش اوراق بهادار نکرد بلکه تنها زمزمه های توقف خرید چین در بازار برای ایجاد وحشت کافی بود.

فروش اوراق قرضه دولتی برای یک کشور به دلایل مختلف خطرناک است. افزایش عرضه به کاهش قیمت اوراق بهادار منجر می شود.از آنجایی که اوراق قرضه خزانه داری به عنوان معیار برای کل بازار بدهی ایالات متحده محسوب می شود، نرخ اوراق بهادار جدید، از جمله اوراق قرضه شرکتی، و همچنین سپرده های بانکی نیز شروع به رشد می کند.

این، به نوبه خود، منجر به افت در اقتصاد می شود،کسب و کار دشوار تر و نرخ بهره برای توسعه کار افزایش می یابد. علاوه بر این، هزینه خدمات اوراق بهادار دولتی افزایش می یابد که شامل اوراق قرضه خزانه داری است.

نویسندگان این مقاله همچنین خاطرنشان می سازند که اقدام های مسکو شبیه یک حمله هدفمند به پاشنه آشیل ایالات متحده است.به ویژه با توجه به اصلاحات مالیاتی که دونالد ترامپ،رئیس جمهور ایالات متحده سال گذشته آغاز نموده است و به موجب آن با کاهش بودجه دولتی،دولت مجبور گرفتن وام های بیشتری شده است.

گفتنی است علاوه بر این،سعی روسیه در کاهش وابستگی اقتصادی خود به دلار است و پول خود را با توجه به ذخایر طلا خود چاپ می کند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала