گزارش و تحلیل

ویدئو اختصاصی اسپوتنیک از تمرینات تیم زرهی ایران در پایگاه نظامی روسیه

© Sputnik / POUYA MAMAGANIامیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی، سرپرست تیم های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روسیه
امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی، سرپرست تیم های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسابقات بین المللی نظامی روسیه که یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای نظامی در جهان می باشد هر ساله در پایگاه های مختلف نظامی روسیه و در میدانهای بعضی کشورهای دیگر برگزار می شود. نظامیان نیروهای مسلح کشورهای مختلف در این مسابقات مهارت جنگی و تاکتیکهای نظامی خود را در 28 رشته‌ نشان می دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک — رقابت های بیاتلون تانک از سری مسابقات نظامی روسیه می باشد که برای چهارمین بار در پایگاه نظامی «آلابینو» واقع در حومه مسکو از 28 جولای تا 11 اوت با حضور 23 کشور از سرتا سر دنیا برگزار می شود.
جمهوری اسلامی ایران برای سومین بار در این مسابقات بیاتلون تانک شرکت می کند.
امسال تیم زرهی ایران بار دیگر باید مهارت‌های حرفه‌ای راندن تانک و توانایی زدن هدف در کوتاه ترین زمان و با حداکثر دقت را از خود نشان دهد.

امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی، سرپرست تیم های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مورد سطح آمادگی نظامیان تیم ایران برای این مسابقات زیبا و پرهیجان با خبرگزاری اسپوتنیک به گفت و گوی اختصاصی نشسته است.

 

- جناب آقای امیر جمشیدی، ایران و تیم های حاضر در این مسابقات از تانک‌های تی 72 بی 3 متعلق به کشور میزبان (روسیه) استفاده می کنند. آیا تانک تی 72 روسیه تفاوت زیادی دارد با مدل هایی كه در ایران وجود دارد؟

تانکی که ما در ایران استفاده می کنیم، اختلافات جزئی در سیستم نشانه روی با تانکی دارد که کشور میزبان (روسیه) در این مسابقات در اختیار ما قرار داده است. اما تمامی سیستم من جمله مقدار قدرت موتور، جنگافزارهای ان  اس و ت و پ کا ت در تانک های تی 72 و تانکهایی ایرانی  یکی است. تنها اختلاف جزئی در سیستم نشانه گیری دارد، که این مشکل قابل حل است.


- آیا هدایت تانک روسیه سخت است؟ شانس تیم ایران را چطور ارزیابی می كنید و كدام كشورها قویترین رقبای خود را می دانید؟
استفاده از این تانک در این شرایط نیازمند مهارت های خاص خود است. در این زمینه راننده های ما، هم ماهر و هم تخصص لازم را دارند و به یقین می توانند تانک هایی را که ما امروز تحویل گرفته ایم را به راحتی هدایت کنند. تمامی کشورها با آمادگی لازم در این رقابت ها شرکت کردند، 23 تیم در این رقابت ها "جنگ تانکها" حضور دارند، کشورهایی که از قبل سابقه طولانی در این زمینه دارند، از جمله روسیه و بلاروس. ما در سالهای قبل نیز در این رقابت ها حضور داشتیم، همه تیم ها با آمادگی آمده اند و تیم ایران نیز با توانایی و آمادگی بسیار شرکت کرده است، امید است که با یاری خدا و توانمندی بچه ها، یکی از مقام های یک تا سه را بتوان کسب نمود. یقینا این مسابقات جام صلح و دوستی است، ابتکاری است که توسط وزارت دفاع روسیه از سال 2011 تا به امروز در 5 مرحله این مسابقات برگزار شده است. در مسابقات اول، کشور های روسیه، قزاقستان و ارمنستان حضور داشتند که به تدریج کشورهای دیگر نیز به آنها اضافه شدند.


- به نظر شما اهداف از این مسابقاتی كه روسیه برگزار می كند، چیست؟
هدف از این مسابقات، برقراری ارتباط دوستانه بین کشورها می باشد. این که کشورها دشمنی را فراموش کنند. در مرحله دوم این که کشورها بتوانند تبادل اطلاعات داشته باشند، در زمینه مهارت ها در تانک هایی که در این مسابقات حضور دارند. در مجموع هدف از این گونه مسابقات در ابتدا جام صلح و دوستی و سپس انتقال دانش و تجربه و نمایش قدرت و توان دفاعی کشور ها است.

حضور تیم سپاه پاسداران ایران در بازی های ارتش 2018 روسیه - اسپوتنیک ایران
حضور تیم سپاه پاسداران ایران در بازی های ارتش 2018 روسیه

- تیم ایران در چه رشته هایی شركت می كند؟ ایران در كدام رشته ها قدرتمندتر است نسبت به دیگران؟
ایران در 10 رشته شرکت می کنند. در این میان 4 رشته مربوط به ارتش ایران و 4 رشته مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و 2 رشته مربوط به نیروی انتظامی است.
ارتش در رشته های بیالتون تانک، تیم هوابرد، تیم کوهستان و تیم محیط امن است. این تیم ها در منطقه استقرار یافته اند و به محیط آشنا شده اند. تیم سپاه در بیاتلون نفر بر، اربابان سلاح، اربابان آتش و تیم تک تیرانداز شرکت نمودند. تیم نیروی انتظامی ایران در قالب "دوست خوب" در ارمنستان و نظم اجتماعی (ناجا) در روسیه شرکت نموده است. در مجموع ایران با 10 تیم بسیار قوی در این مسابقات حضور یافته است، بچه ها می توانند مقام خوبی کسب نماید.
ایران برای نخستین بار در سال جاری مسابقات دریایی را برگزار می نماید. 7 کشور در ایران و در داخل شهر نوشهر حضور دارند، تا بتوانند همزمان در مسابقاتی که در چین، روسیه، قزاقستان، ارمنستان انجام می گیرد، بخشی از این مسابقات بزرگ را برگزار نمایند. همزمان افتتاحیه و اختتامیه در ایران و در این کشور ها برگزار خواهد گردید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала