سرمایه گذاری بزرگ قطر در حمایت از پایگاه نظامی آمریکا

© AP Photo / Pool/Brendan Smialowskiسرمایه گذاری بزرگ قطر در حمایت از پایگاه نظامی آمریکا
سرمایه گذاری بزرگ قطر در حمایت از پایگاه نظامی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قطر، 1.8 میلیارد دلار برای گسترش بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه سرمایه گذاری می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان خالد بن محمد آل العطیه وزیر دفاع قطر، قطر سرمایه گذاری 1.8 میلیارد دلاری خود را در گسترش پایگاه هوایی العدید به رهبری ایالات متحده برای عملیات نظامی و ضد تروریستی در خاورمیانه و افغانستان به انجام می رساند.

واشنگتن پست در این خصوص نوشت: «قطر 1.8 میلیارد دلار برای مدرن سازی پایگاه اصلی آمریکا برای عملیات نظامی و ضد تروریستی در خاور میانه و افغانستان صرف خواهد کرد".

به گفته وزیر دفاع قطر، گسترش این پایگاه "شرایط زندگی را برای بیش از 200 افسر آمریکایی ارتقاء می دهد و زیرساخت ها و نیز تغییرات عملیاتی را فراهم می کند".

در حال حاضر، بیش از 10،000 پرسنل نظامی آمریکایی در پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده در العدید مستقر هستند و همچنین نیروهای ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) در حال فعالیت هستند.

شایان ذکر است، قطر در تلاش برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می باشد، قطر در حال حاضر به طور موثر با ناتو همکاری می کند. 
معاون نخست وزیر قطر، وزیر امور خارجه دفاع خالد بن محمد العطیه پس از نشست روز گذشته خود اعلام نمودند که، قطر به احتمال زیاد به ناتو می پیوندد. 
محمد العطیه گفت: "قطر به طور موثر با ناتو همکاری می کند، این همکاری توسعه یافته و روز به روز و بیشتر می شود. قطر می تواند به ناتو بپیوندد. ما هم برای عضویت کامل در ناتو تلاش می کنیم". 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала