از پوتین درخواست شد در یک جنگ دیگر شرکت کند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisجنگ یمن
جنگ یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا مسکو درخواست شرکت در یک جنگ دیگر را خواهد پذیرفت؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری یمن « SABA »، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی حوثی های یمن تلگرامی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با درخواست کمک به پایان جنگ در خاک یمن ارسال کرد.

در این تلگرام، المشاط از روسیه درخواست کرده است از نفوذ بین المللی خود برای پایان دادن به تجاوز و رفع محاصره دریایی و هوایی یمن (که توسط ائتلاف کشورهای سنی برقرار شده است) استفاده کند. وی همچنین از پوتین خواست به تأمین امنیت و ثبات در کشور کمک کند.

روز 23 ماه ژوئیه شورشیان- حوثی های یمن نامه ای برای مقامات فرانسه  با درخواست دخالت در جنگ ارسال کردند. آنها از مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواستند «نقش مهم سیاسی در برقراری صلح ایفا کند».

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی  ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی  قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала