زیردریایی با هوش مصنوعی

© Depositphotos.com / 3dmentatزیردریایی بدون سرنشین
زیردریایی بدون سرنشین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا چین در طراحی زیردریایی از فناوری نوآورانه استفاده می کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «چاینا مورنینگ پست»، متخصصان چینی طراحی جدید ترین زیردریایی بی سرنشین با استفاده از فناوری نو و هوش مصنوعی را آغاز کرده اند که می تواند مأموریت های مختلفی از شناسایی و مطالعه وضعیت تا کارگذاری مین را به انجام برساند.

به گفته منبع مطلع، زیردریایی جدید بزرگ و هوشمند خواهد بود و درعین حال قیمت آن ارزان خواهد بود. از آن می توان برای حمله به کشتی های دشمن استفاده کرد. قرار است که این نوع زیردریایی قبل از هر چیز به منطقه دریای چین جنوبی و غرب اقیانوس آرام اعزام شوند. این منطقه مورد اختلاف چین و همسایگان جنوبی و شرقی چین و آمریکاست.

انتظار می رود که اوایل دهه آینده این زیردریایی به ارتش چین تحویل داده شود. به گفته طراح زیردریایی هوشمند، این زیردریایی نمی تواند کاملا جایگزین زیردریایی های عادی شود و هدف از طراحی آن این موضوع نیست اما رقیب خوبی برای آن ها خواهد بود.

بخش بار آن می تواند مقدار کافی بارهای سنگین را حمل کند مانند موشک، اژدر و تجهیزات بزرگ. موتور آن دیزلی-برقی خواهد بود که می تواند شناوری مستقل زیردریایی برای چند ماه را تأمین کند.

زیردریایی جدید با کمک هوش مصنوعی کار خواهد کرد و از عهده انجام اهداف مختلف و پیچیده برخواهد آمد که ممکن است در زمان شناوری بروز کند.

هوش مصنوعی تغییر جهت و عمق برای دوری از رهگیری را انجام خواهد داد و نوع زیردریایی و یا کشتی را مشخص خواهد کرد و بهترین مسیر رسیدن به محل مورد نظر را انتخاب خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала