دخترانمان را به سندروم سیندرلا مبتلا نکنیم +عکس

© Photo / Instagram/serafleur.artدخترانمان را به سندروم سیندرلا مبتلا نکنیم +عکس
دخترانمان را به سندروم سیندرلا مبتلا نکنیم +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چگونه می توان فرهنگ سیندرلایی را در جامعه اصلاح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در ایران و برخی دیگر از کشورها جا افتاده است که زمانی که دختر 3 ساله در عروسی با لباس سفید می رقصد و ما به او می گوییم که انشاءالله عروس شوی! و یا در 15 سالگی می گوییم کی می شود که خوشبختی تو را ببینم، در اصل به سندروم سیندرلا دامن زده ایم.

A post shared by laklake.sefid (@laklake.sef) on Jul 18, 2018 at 8:49pm PDT

این به این معنی است که باید یک رویدادی رخ دهد و ناگهان درهای سعادت باز شود و فرد از فردای روز ازدواج خوشبخت شود. گویا او قرار است همچون سیندرلا با مردی که با اسب سفید به خواستگاری او می آید ازدواج کند و از فردای آن روز همراه آن شاهزاده در قصری پر از خوشبختی زندگی کند و تا آخر به خوبی و خوشی در کنار هم باشند. با وجود این سندروم به دختران آموزشی داده نشده که از فردای ازدواج، زندگی مانند موتور هندلی خواهد بود که که باید تا 50 سال این هندل را صبح اول وقت و در هوایی زمستانی که اتفاقا موتور یخ زده بایستی با زور و بدبختی روشن کنید و تا شب بچرخانید تا صبح فردا که دوباره این فرایند تکرار خواهد شد. زندگی به این صورت نیست که همینطوری چرخ آن بچرخد!

خوب است در تعریف دختران بگوییم چه دختر باعرضه‌ای، چه دختر مهربان یا چه دختر باهوشی! دختران ما باید یاد بگیرند که مقابله با ساختارهای غیر قابل اعتماد جامعه فقط زیبایی نمی‌طلبد؛‌ بلکه به هوش و زرنگی هم خیلی نیاز دارند.
با این نوع تفکر به دخترانمان یاد می‌دهیم که نیازی به تلاش و کوشش در عرصه ی فردی، شغلی، اجتماعی و… ندارند و قرار است مردی پولدار بیاید و خوشبختی را به آن ها بدون هیچ زحمتی هدیه بدهد.

باید در مبارزه با این سندروم به دخترانمان یاد دهیم که برای رشد شخصی اش تلاش کند و بعد که همسر مناسبش سر راهش قرار گرفت هر دو همچون باغبان مواظب نهال زندگی شان باشند تا هر روز بهتر از قبل رشد کند و این نهال زندگی هر روز به مراقبت نیاز دارد و زندگی بدون تلاش و مراقبت امکان ندارد.

A post shared by toloe121@gmail.com (@toloe121) on Aug 20, 2016 at 3:03am PDT

بسیاری از کاربران با مطلب فوق موافق بوده و عنوان کردند که بسیاری از دختران با سندروم سیندرلا وارد زندگی می شوند و پس از روبرو شدن با واقعیت، روحیه آن ها بسیار ضربه می خورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала