اعتراف آمریکاییان به برتری سلاح هسته ای روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationاعتراف آمریکاییان به برتری سلاح هسته ای روسیه
اعتراف آمریکاییان به برتری سلاح هسته ای روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وبسایت ماموران سابق سیا و نیروهای عملیات ویژه آمریکا SofRep اعتراف کرد که سلاح هسته ای روسیه چند برابر قوی تر از سلاح هسته ای آمریکا و چین است.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان قدرت هرکدام از بمب های اتمی را معلوم کرده و انها را بایکدیگر مقایسه کردند. قدرت بمب های اتمی پرتاب شده به هیروشیما و ناکازاکی به ترتیب 15 و 21 کیلوتن بود. موشک آمریکایی Trident با قدرت 100 کیلوتن چهار بار قوی تراز آنها است. قدرت بهترین بمب کره شمالی از 250 کیلوتن تجاوز نمی کندو قدرت بمب آمریکایی Minuteman III 475 کیلوتن است.
قدرت موشک چینی DF-31 1000 کیلوتن است اما واشنگتن بمب اتمی B-53 را در اختیار دارد که 9 برابر قوی تر از موشک چینی است. در این میان به نوشته SofRep، قدرت بمب های اتمی روسیه بسیار بیشتر از رقیبانش است. مثلا قدرت موشک سرمت 50 هزار کیلوتن و قدرت اژدر عظیم زیردریایی "استاتوس ـ 6" 100 هزار کیلوتن است. به این ترتیب بهترین بمب روسیه ده برابر قوی تر از بهترین طرح های آمریکایی است.

انتشار فیلم آزمایشات موشک روسی سرمت - اسپوتنیک ایران
فیلم آزمایشات موشک روسی "سرمت"

وزارت دفاع روسیه روز 19 ژوئیه برای نخستین بار پرتاب و پرواز موشک "بوروستنیک"را نشان داد. این موشک کروز حامل کلاهک هسته ای است که رادار گریز بوده و در ارتفاع پائین پرواز می کند. "بوروستنیک" دارای برد عملا نامحدود بوده ، مسیر پرواز آن غیر قابل پیش بینی است و می تواند از رهگیری فرار کند

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала