ماری جوانا وارد بورس شد

© AP Photo / David Zalubowskiماری جوانا وارد بورس شد
ماری جوانا وارد بورس شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت کانادایی Tilray که به کشت ماری جوانا اشتغال دارد، برای اولین بار از زمان آغاز تجارت قانونی این ماده مخدر، سهام خود را بطورعلنی در بورس NASDAQ عرضه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه MarketWatch، این شرکت 9 میلیون سهم به قیمت هر کدام 17 دلار در بورس عرضه کرد توانست تقریباً 153 میلیون دلار سرمایه جلب کند.
شرکت کانادایی Tilray در سال 2013 تاسیس شده و به کشت، تبدیل و توزیع ماری جوانا اشتغال دارد.این شرکت دارای مجوز فعالیت در آمریکا نیز است و همچنین بطور قانونی مارجوانای پزشکی به اتحادیه اروپا صادر می کند.
در حال حاضر حجم بازار ماری جوانا مجاز در جهان 7.7 میلیارد دلار است و پیش بینی می شود طی سالهای نزدیک به میزان سالانه 60% افزایش یافته و به 31.4 میلیارد دلار برسد.

حمایت تعداد بی سابقه ای از امریکایی ها از قانونی شدن ماری جوانا - اسپوتنیک ایران
حمایت تعداد بی سابقه ای از امریکایی ها از قانونی شدن ماری جوانا

یادآور می شود مجلس سنای کانادا روز 20 ژوئن با ۵۲ رای موافق و ۲۹ رای مخالف مصرف تفریحی ماری جوانا در این کشور را آزاد اعلام کرد. مصوبه جدید نکشت، توزیع و فروش ماری جوانا را برای شهروندان این کشور امکان پذیر می نماید.
گفته می شود این امر کنترل بر توزیع و مصرف ماری جوانا را آسانتر می کند و فشار بر پلیس و سیستم قضایی کانادا را کمتر می سازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала