ادامه تلاش های امریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiادامه تلاش های امریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران
ادامه تلاش های امریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا به شرکت های ژاپنی JXTG Holdings, Inc. ، Idemitsu Kosan Co. و دیگر شرکت های این کشور اطلاعیه هایی ارسال کرده و اخطار نمود که در صورت عدم اجرای محدودیت های برقرار شده شده برای خرید نفت ایران، عواقب این کار را احساس خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این رابطه شرکت های زاپنی به تدوین استراتژی امتناع از خریداری نفت ایران و پیدا کردن منابع جدید سوخت در عربستان سعودی و امارات عربی متحده رو آورده اند.
اگر شرکت های ژاپنی تا 4 نوامبر به خریداری نفت ایران ادامه بدهند، دولت کمک رسانی مالی به آنها را قطع خواهد کرد. برخی از شرکت ها از جمله Mitsubishi UFG و Mizuho اطلاع داده اند که از خرید نفت ایران دست برخواهند داشت.
از سوی دیگر وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد برداشتن گام ها در راه امتناع از خریداری نفت ایران باید تا زمان احیای روابط آمریکا با جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد اما در صورت محدودیت های طولانی برای همکاری با ایران، این وزارتخانه برای دفاع از "مصونیت" این کشور در مقابل تحریم های آمریکا هرکاری از دستش بر آید انجام خواهد داد.
یادآور می شود استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا اعلام نمود با وزرای اقتصاد و دارایی کشورهای متحد ایالات متحده درباره‌ی پیوستن به تحریم خرید نفت ایران، رایزنی خواهد کرد.
وی گفت آمریکا تحریم هایی علیه روسیه، چین و هر کشور دیگری وضع خواهد کرد که به خرید نفت ایران بر خلاف موضع آمریکا ادامه بدهند.
تلاش آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران در رابطه با خروج این کشور از توافق هسته ای برجام است.

هشدار روحانی: اگر توانستید، جلوی صادرات نفت ایران را بگیرید تا نتیجه‌اش را ببینید - اسپوتنیک ایران
هشدار روحانی: اگر توانستید، جلوی صادرات نفت ایران را بگیرید تا نتیجه‌اش را ببینید

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را و احیای سیاست اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی به جای برجام نیز اشاره نمود.
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان شاخت خروج امریکا از برجام جهانیان را از یکی از مهم ترین وسایل برای منع گسترش سلاح هسته ای محروم می سازد. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала