واکنش های کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی نسبت به تصویب "قانون کشور یهود"

© AFP 2023 / Marc Israel Sellemواکنش های کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی نسبت به تصویب "قانون کشور یهود"
واکنش های کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی نسبت به تصویب قانون کشور یهود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصویب دیروز "قانون کشور یهود" در مجلس نمایندگان اسرائیل که این کشور را به عنوان یک کشور یهودی معرفی می‌کند، واکنش های منفی زیادی را در بین کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی بر انگیخت.

به گزارش اسپوتنیک برخی از واکنش های کاربران ایراننی از این قرار است:
@Farhadzadeh:
قانون جنجالی "کشور یهود"، عقب گردی دیگر برای خاورمیانه.
سهند ایرانمهر:
از «چاه‌ویل» خاورمیانه و عمق تناقض‌هایی که رو به ناکجا دارد، یکی اینکه تازه اسراییلی که غرب آن را پایلوت دموکراسی در منطقه‌ای آزادی‌گریز می‌داند، قانون "ملت- دولت یهود" (نه حتا دولت — ملت اکثرا یهودی)در‌کنست تصویب‌ می‌شود.
@YAlsarkhi:
قانون ملت یهود" فعالیت های ضد فلسطینی اسرائیل را قانونی میکند!
ش.فریاد:
قابل توجه آنها که مدعی سکولاریسم هستند و در عین حال برای اسرائیل سینه چاک می دهند. ارتجاع مذهبی در همه اشکال ادیان سامی (اسلامی-یهودی-مسیحی) که در خونریزی و کشتار بشر از دوران ظهورشان نقش داشته اند محکوم هستند و این تنها محدود به ارتجاع اسلامی نیست.
@MithraYousefi:
«تنها دموکراسی خاورمیانه» قانونی تصویب کرده که مطابق آن این کشور منحصرا به عنوان یک کشور یهودی تعریف می‌شود. حالا بگی این قانون راسیستیه، متهم به ضد یهود بودن میشی.

​«تنها دموکراسی خاورمیانه» قانونی تصویب کرده که مطابق آن این کشور منحصرا به عنوان یک کشور یهودی تعریف می‌شود. حالا بگی این قانون راسیستیه، متهم به ضد یهود بودن میشی.https://t.co/PTzCYnPhGY

یاداور می شود هرچند تصویب این قانون از سوی نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل محکوم شده اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تصویب این قانون را ستایش کرد.
عرب‌های اسرائیلی که یک پنجم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، تصویب این قانون را مرگ دموکراسی در اسرائیل خوانده اند.
براساس این قانون، عبری تنها زبان رسمی اسرائیل و بیت‌المقدس شامل هر دو بخش شرقی و غربی پایتخت این کشور است. این در حالی است که فلسطینی‌ها خواهان تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با پایتخت بیت‌المقدس شرقی هستند. بخش شرقی بیت‌المقدس در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل اشغال شده بود.
تصویب این قانون با ۶۲ رأی موافق و ۵۵ رأی مخالف، برای نخستین بار اسرائیل را به عنوان وطن مردم یهودی ثبت می کند.
براساس قانون کشور یهود، اسرائیل به‌عنوان وطن مردم یهودی می‌باشد و گسترش شهرک‌های یهودی نشین در مناطق اشغالی به نفع منافع ملی اسرائیل است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала