گزارش و تحلیل

دوستان بی وفای ایران

© REUTERS / Essam al-Sudaniدوستان بی وفای ایران
دوستان بی وفای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر به ایران سفر کنید مشاهده می کنید که برخی از مردم معترض هستند که چرا ایران برای عراق و سوریه و لبنان هزینه می کند و در مقابل اگر به عراق یا سوریه و یا لبنان سفر کنید مشاهده می کنید که در مقابل برخی مردم معترض هستند که چرا سیاستمداران شان برای ایران هزینه می کنند.

احساسی دو طرفه که رسانه های دشمن به آن دامن می زنند و رسانه های خودی هیچوقت نتوانسته اند آن را مدیریت کنند.
شاید بسیاری از دوستان ندانند اما درآمد ارزی عراق بیش از ایران است و عراق کشور فقیری به حساب نمی آیند ومشکلات مالی عراق به دلیل دزدی ها و اختلاس های سیاستمداران است نه به دلیل نداری عراق.
ثبات قیمت ارز و ارزاق در سوریه و لبنان بیشتر از ایران است و احزاب و گروه های لبنانی (به عنوان مثال) از کشورهای مختلف دریافتی هایی به مراتب بیش از مثلا حزب الله لبنان از ایران دارند.
مبالغی که لبنانی های مهاجر به عنوان همیاری تقدیم حزب الله می کنند بسیار بالاتر از مبالغی است که ایرانی ها می توانند به حزب الله بدهند و اگر دبیر کل حزب الله اظهار می دارد که درآمد حزب الله از ایران است به این دلیل می باشد که می خواهد رد گم کند، قیض اسرائیل را در بیارد و چشم ها را از سمت منبع اصلی در آمد حزب الله دور کند.
تنها چیزی که رقبای ایران در این کشورها از آن برخوردار نیستند بحث ایدئولوژی است که ایران توانسته با آن ما به التفاوت توانمندی مالی خود را نسبت به رقبای خود در منطقه یعنی عربستان سعودی ، ترکیه، قطر، اسرائیل و ایالات متحده و… جبران کند.
البته اینجا بد نیست به این مساله اشاره کرد که ترکیه و قطر به دلیل حمایت از جناح های طرفدار اخوان المسلمین از یک خط ایدئولوژیک مورد حمایت برخوردار می باشند اما به دلیل تناقضات موجود در این خط ایدئولوژیک نمی توانند میان گروه های مورد حمایت خود وحدت ایجاد کنند، وحدتی که ایران در مقابل توانسته میان گروه های مورد حمایت خود ایجاد کند و از مرز ها بگونه ای عبور کند که ایرانی و عراقی و سوری و لبنانی و یمنی و افغانی و… همه در یک سنگر به دلیل ایمان به یک ایدئولوژی بجنگند.
یکی از ویژگی های طرفداران واقعی ایران در منطقه این است که حاضر هستند جان خود را فدای ایدئولوژی خود کنند و به در آمد های مالی چشم داشت ندارند، در حتی بسیاری از موارد فشنگ های شلیک شده خود را می شمرند تا مبادا هزینه اضافی بار بیت المال مسلمین کنند، چون بر اساس ایدئولوژی آنها اموال ایران جزو بیت المال مسلمین به حساب می آید و باید از آن صیانت کرد.
مشکل جایی نشآت می گیرد که برخی در ظاهر مدعی می باشند که پذیرای این ایئدولوژی می باشند ولی در باطن منافق هستند.
در واقع به دنبال موج سواری هستند.
البته ما خود کم از اینها درون کشور نداریم و امروزه روزی نیست که خبر از اختلاس های کلان از بیت المال مسلمین به گوش نرسد.
اما جدیدا در کشورهای دیگر نیز شاهد ظهور چنین افرادی می باشیم.
افرادی که با حمایت ایران به جایگاه های مختلف رسیدند و حال فراموش کرده اند که چه بودند و چه شده اند.
با توجه به اینکه مبنای ایدئولوژی حکومت اسلامی عبور از مرزهای ترسیم شده توسط دشمنان اسلام می باشد ایرانی ها هیچ وقت از اینکه بخواهند آب و برق خود را با کشورهای همسایه خود به اشتراک بگذارند دریغ نکردند اما در برخی موارد مشاهده می شود که دزدانی در این کشورها هزینه این آب و برق را دریافت می کنند و به جیب می زنند و به جای اینکه همانند تک تک ایرانی ها هزینه آب و برق خود را پرداخت کنند، مدعی می شوند به دلیل تحریم های آمریکا نمی توانند این پول ها را به ایران بدهند وبعد وقتی که توان شرکت های خصوصی ایرانی از تامین این برق به ناچار ضعیف می گردد اینان روی به دشمن ایران می آورند و برای خرید برق به آن سو می روند یا اینکه صدور ویزا برای ایرانی ها را مختل می کنند.
آیا فراموش کرده اند که پول هواپیماها و تسلیحات مورد نیاز ارتش عراق را روزی نقدی به آمریکایی ها پرداخت کردند اما آمریکایی ها حتی وقتی داعش به دروازه های بغداد رسیده بود از تحویل این سلاح ها خودداری کردند، ولی ایرانی ها بدون هیچ چشم داشتی به یاری آنها شتافتند.
بعد اینها چو راه می اندازند که ایران برق عراق را قطع کرده ولی هیچ جا نمی گویند که پول برق را از مردم گرفته اند ولی به شرکت های ایرانی نداده اند و برق به این دلیل قطع شده.
هیچ وقت نمی گویند که شرکت های ایرانی علیرغم اینکه به مرز ورشکستگی رسیده بودند اما تا لحظه آخر تلاش کردند برق را قطع نکنند.
هیچ وقت نمی گویند علیرغم اینکه مردم ایران خود از کمبود آب و برق رنج می بردند ولی هر آنچه داشتند با مردم عراق تقسیم کردند.
آیا قرار است عربستان سعودی برق مجانی در اختیار عراق قرار دهد؟
چطور اینها پول برای خرید برق از عربستان پیدا می کنند اما برای خرید برق از ایران پول ندارند!
شاید ایرانی ها از اهل سنت عراق خیلی توقع نداشته باشند اما حد اقل از آنهایی که روزی سوراخ موش برای قایم شدن پیدا نمی کردند و ایران سالها آنها را فراری داد و سالها در تهران و قم به راحتی زندگی می کردند توقع زیادی دارند.
هم از آنها توقع دارند و هم از وابستگان به آنها.
ایرانی ها امروزه از آنها سوال می کنند ای دوستان بی وفا آیا فکر می کنید وهابی ها روزی شیعیان را در آغوش خواهند گرفت.
گله ایرانی ها از دشمن نیست چون دشمن مشخص است باید دشمنی کند، گله ایرانی ها از دوستان است، یا شاید بهتر است بگوییم دو رویان و منافقان، نسل همان منافقانی که روزی با نفاق خود پشت حسین (ع) را نیز خالی کردند.
آنهایی که فکر می کنند دشمنان ایران آنها را زیر چتر پوشش خود میگیرند بد نیست عاقبت صدام حسین را به یاد بیاورند و متوجه باشند وقتی به ایران خیانت می کنند دشمن ایران هیچ وقت به آنها اطمینان پیدا نخواهد کرد و از صدام حسین برایشان بیشتر ارزش قایل نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала