ناکامی جدید اروپا در مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitskyناکامی جدید اروپا در مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران
ناکامی جدید اروپا در مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ورنر هویر، رییس بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرد این بانک نمی‌تواند در ایران فعالیت کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا ، خبرگزاری رویترز سخنان ورنر هویر را مخابره کرده که گفت: ما نمی‌توانیم به خاطر فعالیت در ایران، عملیات جهانی خود را به خطر بیندازیم؛ بنابراین بانک سرمایه‌گذاری اروپا قادر به فعالیت در ایران نخواهد بود. رییس بانک سرمایه گذاری اروپا EIB در دیدار با یان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا این مطلب را بیان کرد.
هویر افزود: فعالیت در ایران باعث به خطر افتادن سرمایه‌گذاری و فعالیت در آمریکا و سایر نقاط جهان می‌شود و عملیات مالی این بانک در خاک آمریکا و سایر نقاط جهان را با ریسک جدی مواجه می‌کند.
این مقام مالی اروپایی همچنین گفت: هم‌اکنون هیچ بانک یا موسسه مالی اروپایی وجود ندارد که قادر به سرمایه‌گذاری و فعالیت در ایران باشد و یا با این کشور در ارتباط باشد؛ ما نیز نمی‌توانیم فعالیت‌های خود در سطح جهان را به خاطر ایران به خطر بیندازیم.

میدان آزادی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بازی «موش و گربه» اروپا و ایران

در تاریخ 8 مه امسال ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را و احیای سیاست اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان شاخت خروج امریکا از برجام جهانیان را از یکی از مهم ترین وسایل برای منع گسترش سلاح هسته ای محروم می سازد.حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.

گفتنی است اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود بانک سرمایه‌گذاری این اتحادیه در ایران فعالیت خواهد کرد. به نظر می‌رسد این مورد نیز یکی دیگر از شکست‌های اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала