ایران، یکی از موضوعات اصلی نشست ترامپ و پوتین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران، یکی از موضوعات اصلی نشست ترامپ و پوتین
ایران، یکی از موضوعات اصلی نشست ترامپ و پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران نقطه اختلاف اساسی ایران و آمریکا است که در جریان دیدار روسای جمهور دو کشور به بحث گذاشته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، نشست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دنالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار می شود و روسای مهور دو کشور قصد دارند در مورد چشم انداز توسعه روابط دوجانبه و موضوعات مهم بین المللی به گفتگو بنشینند.
به نقل از یک منبع مطلع از اوضاع سیاسی موجود؛ موضوع ایران و خروج آمریکا از توافق هسته ای تهران از اختلافات اساسی دو کشور است که من فکر می کنم روسای جمهور روسیه و آمریکا در این نشست به طور یقین درباره آن به گفتگو بپردازند.
وی گفت: روسیه نمی تواند این موضوع را درک کند که چرا آمریکا دوباره دست به تحریم هایی بزند که به احتمال فروان در ماه های آینده اجرا خواهد شد. این تحریم ها ممکن شامل پروژه "فردو" که در حال فعالیت است و در واقع ایران را از غنی سازی اورانیوم محروم می کند و به سمت عدم تقویت ایران در گسترش سلاح های هسته ای است.
در ماه آوریل گزارش شد که ایران و روسیه فعالیت خود را در زمینه اجرای ایزوتوپ در تاسیسات "فردو" آغاز کرده اند. یک منبع دیپلماتیک مطلع گفت: گروه متخصصان شرکت روس اتم در تاریخ 25 آوریل از ایران که برای تحقیق در مورد تاسیسات "فردو" و بازسازی دو کانال سانتریفیوژ گازبه کشور سفر کرده بودند، بازگشتند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ هشتم ماه می از خروج آمریکا از توافق برجام و اعمال مجدد تحریم ها علیه این کشور خبر داد.
سایر کشورهای عضو این توافق نامه ضمن مخالفت با این تصمیم ترامپ اعلام کردند که از توافقنامه برجام همانند گذشته پیروی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала