گزارش و تحلیل

هیولای روز قیامت، بدتر از "بمب تزار"

© Photo / JSCo "PO "Sevmash"هیولای روز قیامت، بدتر از "بمب تزار"
هیولای روز قیامت، بدتر از بمب تزار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به قول از مجله سیده سه چاپ نروژ، سلاح کشتار جمعی زیر آب تحت نام "Status-6"- یک اژدر غول پیکر دارای کلاهک هسته ای، برای تخریب زیربنای مهم موجود در مناطق ساحلی دشمن ایجاد شده است.

چاشنی هسته ای آن 100 مگاتن است. این تقریبا دو برابر بیشتر از قدرتمندترین بمب اتمی است که تا به امروز طراحی شده است.
برای مقایسه: قدرت "بمب تزار" شوروی آزمایش شده در 1961 بر فراز مجمع الجزایر ارض جدید 50 مگاتون بود که معادل بیش از یک هزار و نیم بمب آمریکایی بود که بر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن پرتاب شده بودند.

در نوامبر 2015، در جریان جلسه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با نمایندگان وزارت دفاع و مجتمع نظامی- صنعتی در شهر سوچی دوربین های "کانال اول"تلویزیون دولتی روسیه به طور تصادفی برای یک لحظه در یک نمودار بر روی میز روی جلوی یکی از ژنرال ها قرار داشتند.

معرفی جانشین آرماتا در  روسیه - اسپوتنیک ایران
معرفی جانشین "آرماتا" در روسیه
آن نمودار سلاح های کشتار جمعی زیر آب را "Status-6" توصیف می کرد. اژدر غول پیکر با چاشنی هسته ای، ایجاد شده برای "تخریب زیرساخت های مهم در مناطق ساحلی دشمن و ضرر وارد کردن مداوم به مناطق پهناور از طریق آلودگی رادیواکتیو".

بلافاصله پس از آن،"راسیسکایا گازتا" روزنامه رسمی روسیه درباره برخی از جزئیات سلاح های زیردریایی مقاله‌ای منتشر کرد که این دیدگاه را تأیید می نمود که سلاح روز قیامت در درجه اول شامل ایالات متحده و ناتو است.

به گزارش این روزنامه،"Status-6" ترکیبی از اژدر غول پیکر دارای کلاهک هسته ای و زیردریایی بدون سرنشین است.

احتمالا طول آن 24 متر و قطر 1.6 متر است و دارای راکتور هسته ای، حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و فاصله حرکت آن تا 10 هزار کیلومتر می رسد. عمقی که اژدر در آن باید عمل کند یک هزار متر است. این عمق به این خاطر لازم است که تجهیزات زیر آبی ناتو نتواند این دستگاه را "بشنود و کشف کند".

این اژدر قادر است از هر نقطه در نیمکره شمالی به خط ساحلی آمریکا برسد. علاوه بر این، کشف آن بسیار دشوار است، زیرا در سرعت های پایین اصلاً بی صدا است.

زیردریایی اتمی کنیاز پاپزارسکی - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
زیردریایی اتمی "کنیاز پاژارسکی"
علاوه بر این، بخشی از بار اورانیوم آن توسط ایزوتوپ های کبالت-59 جایگزین شده است. در طی انفجار، این ایزوتوپ ها به کبالت-60 رادیواکتیو تبدیل می شوند که نیمه عمر آن بیش از پنج سال است. "راسیسکایا گازتا" می نویسد که چنین سلاح هایی باعث نابودی تمام موجودات زنده می شود: هیچکس حتی در پناهگاه هایی که برای نجات از حملات هسته ای ساخته شده‌اند زنده نخواهد ماند. دقیقا به علت درجه بالایی آلودگی رادیواکتیو، هیچ تست بمب کبالت تاکنون انجام نشده است، به گفته کارشناسان، انفجار زیر آب چنین اژدری باعث بروز سونامی تا 500 متری می شود. موج رادیواکتیو مناطق وسیعی از جنوب نروژ را برای زندگی چندین نسل از نروژی ها غیر ممکن خواهد خواهد ساخت.

در سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا، این اژدر باعث آسیب بیشتر می شود. احتمالا، این طرح برای از بین بردن پایگاه های نیروی دریایی ایالات متحده و مراکز پرجمعیت آن سامان طراحی شده است.

Копия термоядерной Царь-бомбы в Москве - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اتحاد شوروی 55 سال پیش بمب تزار را مورد آزمایش قرار داد
با انفجار یک بمب 100 مگاوات کبالت در نزدیکی نیویورک، مساحتی در شعاع 72 کیلومتری از بین خواهد رفت. سپس مگاسونامی به داخل کشور حرکت می کند و همه چیز را در مسیر خود از بین می برد.
دانشمندان حساب کرده اند که در جایی که دشت‌ها قرار دارند، تخریب کامل در فاصله 500 کیلومتری روی خواهد داد. علاوه بر این، باد می تواند آلودگی قابل توجه رادیواکتیو را تا می سی سی پی برساند.


در دسامبر 2016، پنتاگون تأیید کرد که این سلاح تولید می شود. به آن نام "Canyon" داده شد. این درست پس از آن بود که اژدر جدید زیرآبی از زیردریایی کلاس سارو، سه سال قبل از انتظار، مورد آزمایش قرار گرفت.
تست های بعدی این سیستم سلاح در دریای بارنتز در نزدیکی مرز نروژ صورت می گیرد.

"بمب تزار" نام قدرتمندترین بمب اتمی است که تاکنون منفجر شده است. این آزمایش در سال 1961 بر فراز جزیره ارض جدید شوروی انجام شد. شعله انفجار به‌ قدری روشن بود که در شهر نروژی وردو، واقع در 900 کیلومتری دیده شد. این بمب دارای قدرت انفجاری 50 مگاتن بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала