تصمیم فیفا برای شکایت از عربستان

© AP Photo / Keystone, Steffen Schmidtتصمیم فیفا برای شکایت از عربستان سعودی
تصمیم فیفا برای شکایت از عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیم دارد در واکنش به پخش غیرقانونی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه از سوی شبکه های عربستانی دست به اقدام حقوقی بزند.

جنجال لباسی باعث فرار مجری تلویزیونی سعودی از عربستان شد - اسپوتنیک ایران
فرار مجری تلویزیونی از عربستان + ویدئو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تصمیم دارد علیه شبکه های عربستانی به دلیل به پخش غیرقانونی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، دست به اقدام حقوقی بزند.

فیفا در بیانیه ای که تنها چهار روز قبل از پایان مسابقات منتشر شده است، از فدراسیون فوتبال عربستان سعودی و سایر کشورها خواست تا پخش برنامه های غیر قانونی را سرکوب کنند.

این تصمیم فیفا بعد از آن مطرح شد که شرکت«بین اسپورتس» قطر با اعلام این که حق انحصاری اش برای نشان دادن مسابقات جام جهانی 2018 در خاورمیانه توسط یک کانال غیرقانونی در عربستان سعودی، به نام beoutQ، به مخاطره افتاده، از فیفا خواسته بود که به این مساله وارد شود و جلوی پخش غیرقانونی بازی‌ها از شبکه‌های تلویزیونی عربستان را بگیرد.
در بیانیه فیفا آمده است: «فیفا مشاهده کرده است که یک نهاد غیرقانونی به نام BeoutQ سعودی، همچنان به طور غیرقانونی از سیگنال پخش جام جهانی 2018 استفاده می کند."
به همین دلیل فیفا تصمیم گرفته است اقدامی حقوقی علیه عربستان سعودی انجام دهد و با صاحبان حقوق ورزشی که بخاطر این موضوع متضرر شده اند در جهت حفظ و حراست منافع خود همکاری کند."

آیا مصر از عربستان برای باخت در جام جهانی فوتبال رشوه گرفته است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا مصر از عربستان برای باخت در جام جهانی فوتبال رشوه گرفته است؟
این بیانیه اضافه کرد: "فیفا از مقامات عربستان سعودی و کشورهای مختلفی که چنین فعالیت های غیرقانونی در آنجا دیده شده است،می خواهد ما را در راه مبارزه با دزدی حمایت کنند."
ماه گذشته، عربستان سعودی گفت که بیش از 12،000 دستگاه غیرقانونی را در سرتاسر کشور کشف و ضبط کرده است.
شرکت «بین اسپورتس» دوحه حق پخش تمام 64 بازی جام جهانی 2018 روسیه را در 24 کشور سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) خریداری کرده است.

اما این شرکت برای پخش مسابقات درعربستان نتوانست با سعودی ها به توافق برسد.
بین اسپورت ادعا می کند که از اواخر ماه اکتبر "beoutQ" — با استفاده از یک سیگنال ماهوراره «عرب ست» به طور غیر قانونی اقدام به پخش برنامه های این شرکت کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала