گورهای دسته جمعی در خیابان های رقه

© Sputnik / Hikmet Durgunگورهای دسته جمعی در خیابان های رقه
گورهای دسته جمعی در خیابان های رقه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشف گور های دسته جمعی در رقه و مناطق اطراف،بعد از آزاد سازی ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک شهر رقه از دو سو دچار بدشانسی شده است،اول: تروریست ها صدها هزار غیرنظامی را به صورت وحشیانه کشتند، تا کنون همه اجساد شناسایی و کشف نشده اند.دوم: آزادی شهر بسیار خونین و مخرب بود. نیروهای ائتلاف این شهر را بمباران کردند و صدها تن از مردم زیر خاک را دفن کردند. سرلشکر ایگور کاناشنکف،نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه، در یک آژانس مطبوعاتی گفت که رقه  سرنوشتی مانند درسدن در سال 1945 را دارد که با بمب افکن های انگلیس و آمریکا را با خاک یکسان شد.

حاجی ظاهر،مدیر کل پزشکی قانونی سوریه صحبت های ساکنین را در مورد شکنجه های  وحشتناک و روش های مختلف اعدام تایید می کند.وی  در این باره به اسپوتنیک می گوید: صدها نفر توسط ناخن ها یی که در در قلب یا سرشان فرو رفته است کشته شده اند.بسیاری با آب جوش یا روغن داغ که از سقف خانه بر روی آن ها ریخته شده است کشته شده اند.روزانه سر ده ها نفر را خورد کرده و جسد آن ها را به عنوان عبرت به دیوارها آویزان میکرده اند.اجساد به ندرت به خانواده ها تحویل داده می شدند و یا به شرط عدم دفن در قبرستان مسلمان ها تحویل داده می شده اند.

ظاهر همچنین ادامه می دهد: بعنوان یک مثال،در سال 2016 و در عید قربان،ستیزه جویان 10 تن از جوانان بالای 20 سال را از قبیله العازیث را مانند گوسفند قربانی،کشتند.تا کنون ده ها گور دسته جمعی پیدا شده است.تمامی کشته شدگان قربانیان جبه النصره و سایر گرو های تروریستی هستند.در شمال رقه و در نزدیکی روستای سلوک،در یک غار 3000 جسد پیدا شده است.در بین اجساد این غار از تمامی رده های سنی از کودکان تا سالمندان و حتی اجساد عروس و داماد نیز وجود دارد.

وی همچنین می افزاید: اما بزرگترین گور دسته جمعی در قلب شهر رقه و زیر آوار ساختمان هایی است که قربانیان بمباران ائتلاف آمریکا در آن دفن شده اند.

در بمباران هوایی ائتلاف ، خسارات سنگینی به شهر رقه و تاسیسات زیربنایی این شهر وارد شده است و درحال حاضر خودروهای شورای مدنی رقه برای گشایش پل اصلی ورودی شمالی این شهر تلاش می کنند اما کمیته بازسازی رقه با مشکل وجود مینها در بخشهایی از این شهر مواجه است و این مسئله مانعی در تسریع در روند آواربرداری به شمار می آید.

گفتنی است که در سال 2017 جنگنده‎های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا،چندین بار مناطق مسکونی شهر رقه و دیگر شهر های سوریه را به بهانه مبارز با داعش مورد بمباران قرار دادند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала